Q-06996/2011 | Disconformitat amb la demora en la reactivació d'una prestació de renda mínima d'inserció |
|
|
|||||||||
|
||||||||||
|
El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la demora en la reactivació de la prestació de renda mínima d'inserció. Exposa que va treballar durant dos mesos i que quan va finalitzar l'activitat laboral va sol·licitar la reactivació de la prestació de renda mínima d'inserció, però que encara no s'ha resolt.
El Síndic recorda que la normativa reguladora de la renda mínima d'inserció estableix que l'abonament de la prestació s'ha de reprendre si desapareixen les circumstàncies que n'han motivat la suspensió. Per tant, s'hauria d'haver reprès el pagament un cop finalitzada l'activitat laboral, excepte en el cas que es comprovés que la persona interessada no complia els requisits per mantenir el dret a la prestació. El contingut del darrer informe de la Direcció General d'Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom dóna a entendre que aquesta era la raó per la qual no es va reprendre el pagament al senyor Amatller, ja que esmenta uns ingressos extraordinaris derivats de la venda d'una barca. Ara bé, no es concreta en quina data va tenir lloc aquesta venda. Segons han comunicat els serveis socials de l'Escala, la venda de la barca no es va fer fins a mitjan 2012, molts mesos després de la finalització del contracte i de la petició de reactivació de la renda mínima d'inserció. Aquest cas, doncs, és una mostra de la necessitat de millorar la gestió d'aquests procediments i d'introduir les modificacions oportunes per assegurar que en una situació com aquesta la represa de la prestació es faci de manera ràpida, i evitar els perjudicis gravíssims d'aquestes demores. De conformitat amb això, el Síndic suggereix al Departament d'Empresa i Ocupació: 1. Que adopti les mesures necessàries perquè, amb caràcter general, la represa de la prestació econòmica sigui més àgil, de manera que, un cop ha finalitzat la causa de la suspensió, la reactivació sigui ràpida, i s'evitin situacions com la que s'ha produït en aquest cas. 2. Que es facin les actuacions oportunes per comprovar la situació actual del promotor i, en cas que compleixi els requisits que determinen el dret a la prestació, que es reactivi el pagament de manera urgent. 3. Que es reconegui al promotor el dret a la prestació des del moment en què va finalitzar el contracte laboral, com a mínim, fins al moment en què va obtenir altres ingressos per la venda de la barca.
Data | Administració | Tràmit |
|
||
15/11/2011 | Síndic de Greuges de l'Escala | Acusament de recepció |
23/12/2011 | Direcció General d'Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom | Sol·licitud d'informació a l'Administració |
30/04/2012 | Direcció General d'Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom | Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
03/05/2012 | Direcció General d'Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom | Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
29/06/2012 | Direcció General d'Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom | Sol·licitud d'informació a l'Administració |
06/08/2012 | Direcció General d'Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom | Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
11/01/2013 | Departament d'Empresa i Ocupació | Resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració |
15/03/2013 | Departament d'Empresa i Ocupació | Reiteració a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració |
19/07/2013 | Departament d'Empresa i Ocupació | Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
22/11/2013 | Departament d'Empresa i Ocupació | Resolució pendent d'acceptació |
07/01/2014 | Departament d'Empresa i Ocupació | Reiteració a la resolució pendent d'acceptació |
04/02/2014 | Departament d'Empresa i Ocupació | Resposta a la resolució pendent d'acceptació |
24/07/2014 | Departament d'Empresa i Ocupació | Irregularitat |
31/07/2014 | Departament d'Empresa i Ocupació | Seguiment finalitzat |