Resolució
Q-06997/2012 Disconformitat amb el tracte rebut a la Comunitat Terapèutica Can Puig

Matèries
Polítiques socials
Salut
Altres
Data d'inici 30/10/2012
Data de l'últim moviment 04/11/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Consorci de Serveis Socials de Barcelona Pendent de rebre informació de l'administració
Departament de Benestar Social i Família Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució
Departament de Salut Pendent d'acceptació per l'administració

Plantejament

El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb el tracte que va rebre mentre va estar ingressat a la Comunitat Terapèutica Can Puig entre el març i l'agost de 2012. També es queixa perquè no li van deixar presentar una reclamació.

Contingut

De l'informe elaborat per la fundació privada Centre Català de Solidaritat es desprèn que mentre el promotor va ser al centre va seguir el programa establert de la mateixa manera que ho van fer la resta dels seus companys, i que la seva actitud era agressiva i amenaçant. Atesa aquesta actitud, se li va donar l'alta forçosa i se li va recomanar que canalitzés les seves queixes a través dels sistemes establerts. També s'indica que el promotor va voler presentar formalment la reclamació de nit i davant del centre mateix, i que se li facilitar el full de reclamació i se'l va informar sobre com tramitar-la.

Després d'analitzar aquesta informació, el Síndic no aprecia irregularitat en el fet que no es recollís la reclamació del promotor en les circumstàncies en què la volia presentar. Pel que fa al tracte, l'informe no fa cap esment específic als maltractaments físics, psicològics, abusos, insults continuats i tracte vexatori que el promotor manifesta haver patit, però sí que es fa esment de la seva actitud. En l'informe caldria haver-hi fet constar de manera expressa el capteniment del centre davant les manifestacions del promotor sobre aquest punt i haver valorat iniciar, si esqueia, una investigació per esclarir els fets que denunciava el promotor.

El Síndic, doncs, suggereix al Departament de Benestar Social i Família que dugui a terme les actuacions oportunes per assegurar que el tracte que es presta als usuaris en aquest centre és adequat.

Tramitació

Data Administració Tràmit

16/11/2012 Consorci de Serveis Socials de Barcelona Sol·licitud d'informació a l'Administració
16/01/2013 Consorci de Serveis Socials de Barcelona Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
25/03/2014 Consorci de Serveis Socials de Barcelona Segona reiteració / Obstaculització
07/05/2014 Consorci de Serveis Socials de Barcelona Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
20/01/2015 Departament de Benestar Social i Família Resolució pendent d'acceptació
10/03/2015 Departament de Benestar Social i Família Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
30/03/2015 Departament de Salut Resolució pendent d'acceptació
30/03/2015 Departament de Benestar Social i Família No irregularitat
04/11/2015 Departament de Salut Reiteració a la resolució pendent d'acceptació