Resolució
Q-07041/2012 Disconformitat amb l'atenció rebuda a la Corporació Sanitària Parc Taulí

Matèries
Polítiques socials
Salut
Altres
Data d'inici 02/11/2012
Data de l'últim moviment 01/07/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Salut Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb l'atenció rebuda a la Corporació Sanitària Parc Taulí. Considera que s'han produït irregularitats en el seu procés assistencial, en concret a l'hora de trobar el diagnòstic correcte als problemes de salut que presenta.

Exposa que ha perdut la confiança en els professionals d'aquest centre i demana ser visitada i fer el tractament oncològic corresponent a l'Hospital Clínic de Barcelona.

Contingut

En l'informe tramès pel Departament de Salut s'indiquen les diferents actuacions clíniques efectuades pels professionals mèdics en aquest cas i les mesures que s'han adoptat per correspondre els requeriments del Síndic, i s'especifiquen les consideracions assistencials facilitades pels serveis sanitaris de la Corporació Sanitària Parc Taulí i del Servei Català de la Salut. 

Pel que fa a la derivació del tractament a l'Hospital Clínic a petició de la persona interessada, el Departament informa que aquesta persona va rebre tractament pal·liatiu a l'Hospital de Sabadell però la malaltia va evolucionar molt ràpidament i va provocar la defunció de la persona interessada en data 25 de desembre de 2012, per la qual cosa no es va poder decidir sobre la continuïtat del tractament.

Per això, el Síndic suggereix al Departament de Salut, d'una banda, que doni les ordres oportunes a fi que s'investigui si la persona interessada va ser atesa correctament quan va acudir a urgències d'atenció primària i al seu metge de capçalera; i de l'altra, que s'investigui l'actuació de tots els metges que la van atendre, les proves i els resultats d'analítiques que, en tot cas, se li haguessin pogut prescriure, a fi d'avaluar si es van seguir tots els protocols per a un bon diagnòstic o si, al contrari, s'hi observa una mala praxi o una manca de derivació oportuna a l'especialista, la qual cosa hauria retardat el diagnòstic de la persona interessada.

Tramitació

Data Administració Tràmit

28/11/2012 Servei Català de la Salut SCS Sol·licitud d'informació a l'Administració
14/01/2013 Servei Català de la Salut SCS Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
15/05/2013 Departament de Salut Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
14/02/2014 Departament de Salut Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
14/04/2014 Departament de Salut Resolució pendent d'acceptació
30/05/2014 Departament de Salut Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
29/07/2014 Departament de Salut Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
14/01/2015 Departament de Salut Irregularitat
16/01/2015 Servei Català de la Salut SCS Irregularitat
19/01/2015 Departament de Salut Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració
29/01/2015 Departament de Salut Resposta a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
01/07/2015 Departament de Salut Seguiment finalitzat