La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb l'atenció rebuda a la Corporació Sanitària Parc Taulí. Considera que s'han produït irregularitats en el seu procés assistencial, en concret a l'hora de trobar el diagnòstic correcte als problemes de salut que presenta.
Exposa que ha perdut la confiança en els professionals d'aquest centre i demana ser visitada i fer el tractament oncològic corresponent a l'Hospital Clínic de Barcelona.
En l'informe tramès pel Departament de Salut s'indiquen les diferents actuacions clíniques efectuades pels professionals mèdics en aquest cas i les mesures que s'han adoptat per correspondre els requeriments del Síndic, i s'especifiquen les consideracions assistencials facilitades pels serveis sanitaris de la Corporació Sanitària Parc Taulí i del Servei Català de la Salut.
Pel que fa a la derivació del tractament a l'Hospital Clínic a petició de la persona interessada, el Departament informa que aquesta persona va rebre tractament pal·liatiu a l'Hospital de Sabadell però la malaltia va evolucionar molt ràpidament i va provocar la defunció de la persona interessada en data 25 de desembre de 2012, per la qual cosa no es va poder decidir sobre la continuïtat del tractament.
Per això, el Síndic suggereix al Departament de Salut, d'una banda, que doni les ordres oportunes a fi que s'investigui si la persona interessada va ser atesa correctament quan va acudir a urgències d'atenció primària i al seu metge de capçalera; i de l'altra, que s'investigui l'actuació de tots els metges que la van atendre, les proves i els resultats d'analítiques que, en tot cas, se li haguessin pogut prescriure, a fi d'avaluar si es van seguir tots els protocols per a un bon diagnòstic o si, al contrari, s'hi observa una mala praxi o una manca de derivació oportuna a l'especialista, la qual cosa hauria retardat el diagnòstic de la persona interessada.