Pel que fa a la percepció mínima imposada, el Síndic ha informat la persona interessada que no aprecia indicis d'irregularitat de Renfe ja que no portava el bitllet validat. Ara bé, atès que aquesta persona es queixa també que encara no ha rebut resposta de l'empresa operadora a la reclamació que va presentar en data 22 de novembre de 2014 pel tracte que li va dispensar la interventora, el Síndic demana a la Direcció General de Transports i Mobilitat que agiliti la tramitació de la reclamació, tenint en compte que les Condicions generals d'utilització dels serveis ferroviaris de Catalunya reconeixen el dret dels usuaris a rebre resposta a les seves reclamacions i queixes en el termini més breu possible i, en tot cas, en el període màxim d'un mes des que les van presentar.
Posteriorment, el Departament de Territori i Sostenibilitat ha informat que en data 8 d'octubre de 2014 es va donar resposta a la reclamació de la persona interessada, motiu pel qual el Síndic considera acceptat el seu suggeriment i posa fi a la seva intervenció.