La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de resposta de l'Ajuntament de Masllorenç a l'escrit que va presentar el dia 3 de setembre de 2013 amb relació a un incident entre la seva mare i l'alcaldessa.
Aporta un informe mèdic en què es fa constar el tractament que segueix la seva mare pel quadre d'ansietat que pateix arran d'aquest incident.
L'Ajuntament de Masllorenç informa que no donarà resposta a la promotora de la queixa, atès que la seva sol·licitud versa sobre qüestions de caràcter particular, que no són competència municipal i que no corresponen a l'exercici de les funcions de l'alcaldessa. En vista d'aquesta informació, el Síndic fa les consideracions següents:
Les administracions estan obligades a donar resposta a les sol·licituds que els ciutadans i les ciutadanes els adrecen, obligació que forma part del dret a una bona administració, reconegut a l'article 30 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya i regulat a l'article 22 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
D'acord amb el Codi de bones pràctiques administratives impulsat pel Síndic, l'Administració té l'obligació de donar resposta escrita a les qüestions que les persones li plantegin també per escrit, tant en el marc d'un procediment administratiu com quan formulin suggeriments, propostes, queixes o demandes d'informació.
L'obligació de respondre queda exceptuada en els casos previstos a l'article 42.1 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, com ara en el cas de finalització del procediment per pacte o conveni i en els procediments relatius a l'exercici de drets sotmesos al deure de comunicació prèvia a l'Administració.
A més, l'article 89.4 de la Llei 30/1992 disposa que l'Administració no pot en cap cas abstenir-se de resoldre sota el pretext de silenci, obscuritat o insuficiència dels preceptes legals aplicables al cas, tot i que pot resoldre la inadmissió de les sol·licituds de reconeixement de drets no previstos a l'Ordenament jurídic o manifestament mancats de fonament.
Per aquestes raons, el Síndic suggereix a l'Ajuntament de Masllorenç que doni resposta expressa a l'escrit de la promotora de la queixa.