El promotor de la queixa exposa el perill que representa el pont que enllaça el nucli urbà de Castellar del Vallès amb la finca de Can Canyelles i el Puig de la Creu.
Explica que aquest pont no té baranes ni cap altra mesura de protecció que impedeixi una caiguda al fons del barranc. De fet, segons es desprèn de la queixa, el 20 de febrer de 2005 el seu fill va resultar greument ferit en caure del pont quan hi circulava en bicicleta.
Exposa que va presentar diverses instàncies a l'Ajuntament en què demanava el condicionament del pont i una indemnització pels danys soferts a causa de l'accident. Posteriorment, va formalitzar la seva reclamació patrimonial. Tot i això, l'Ajuntament no va donar resposta a cap d'aquestes instàncies.
En primer lloc, en relació amb la manca de resposta de l'Ajuntament de Castellar del Vallès a les instàncies del promotor, el Síndic considera que aquesta actuació vulnera el dret dels administrats a obtenir una resposta expressa a les seves reclamacions (article 42 de la Llei 30/1992, de 28 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú).
Per tot això el Síndic recorda a l'Ajuntament el deure de les administracions de respondre les reclamacions, sol·licituds, peticions i suggeriments que formulin les persones, i li suggereix que resolgui de forma expressa la reclamació patrimonial del promotor.
D'altra banda, l'informe tramès per l'Ajuntament diu que arran de la reclamació que va presentar el promotor després de l'accident, el consistori va valorar la conveniència de col·locar unes proteccions laterals al pont. Tanmateix, no es va considerar una actuació prioritària tenint en compte que no és un pas gaire utilitzat i que el pont té una amplada total de 5,9 metres, i que actualment el municipi no disposa de recursos per fer aquesta instal·lació. L'informe també diu que aquest camí no consta en l'inventari de béns municipals.
No obstant això, atès que és indiferent la titularitat pública o privada del camí perquè aquest camí té un ús públic, el Síndic suggereix a l'Ajuntament que prengui les mesures adients per protegir els vianants o vehicles que transitin per aquest camí, bé directament o bé ordenant les obres necessàries a qui consti com a propietari del camí.