La persona interessada exposa la seva disconformitat amb diversos aspectes de l'expedient sancionador de trànsit tramitat a nom seu per una presumpta infracció d'estacionament comesa i consistent a estacionar el seu vehicle en un carril o part de la via reservat a la circulació o el servei de determinats usuaris.
Un cop examinada tota la informació i la documentació aportada amb relació a l'assumpte exposat per la persona interessada, el Síndic fa les consideracions següents:
No hi ha cap dubte sobre la comissió d'una infracció en matèria de trànsit per part de la promotora de la queixa, que ha reconegut haver estacionat el vehicle a la calçada per fer una operació en un caixer automàtic.
La Llei de trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat vial ha establert en l'article 39.1.c) la prohibició d'aturar-se i estacionar en els carrils o parts de la via reservats exclusivament per a la circulació o per al servei de determinats usuaris.
Tanmateix, en aquest precepte no s'estableix si aquesta prohibició és una infracció o no, sinó que la tipificació d'aquesta acció com a infracció sancionable està descrita en l'article 65.1 de la mateixa norma, quan estableix que les accions i omissions contràries la Llei tenen el caràcter d'infraccions administratives i seran sancionades en els casos, la forma i mesura en què es determinin i les classifica en tres tipus: lleus, greus i molt greus. En l'apartat tercer del mateix precepte estableix, amb caràcter general, la qualificació com a lleu de les infraccions comeses contra les normes que contenen aquesta llei i els reglaments que la despleguin, sempre que no mereixin la qualificació de greu o molt greu .
Un cop examinada la descripció de la infracció comesa per la persona interessada i observada per l'agent denunciant, aquesta determina que el precepte infringit és el 94.2.a) del Reglament general de la circulació (en endavant RGC) i descriu la conducta denunciada com ?estacionar en un carril o part de la via reservat per a la circulació o el servei d'alguns usuaris?.
El Síndic observa que la butlleta de denúncia efectuada no es correspon amb les afirmacions de l'Ajuntament, ja que s'està fent servir el RGC per tipificar la conducta de la persona interessada i, a més, es qualifica aquesta actuació com a greu en concretar la sanció de 200 euros que, d'acord amb l'article 67.1 de la Llei de trànsit, és l'establerta per a les infraccions greus.
D'acord amb la descripció de la conducta de la persona interessada descrita en la butlleta de denúncia i establerta en l'article 94.2.a) del RGC, l'estacionament efectuat seria incorrecte, perquè l'estacionament està prohibit en tots els casos en què es prohibeix la parada en l'apartat anterior del mateix precepte, però no seria una infracció greu, ja que només els que s'efectuen en els llocs enumerats als apartats a), d), e), f), g) e i) de l'article 94.1 tenen la consideració d'infraccions greus (article 94.3 RGC).
Així, llevat que es confirmi que l'estacionament efectuat per la persona interessada a la via va obstaculitzar la circulació o va constituir un risc, la qualificació com a greu de la infracció comesa per la persona interessada va ser contrària a dret.
En conseqüència, i atès que, d'acord amb el principi de tipicitat establert en la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, les normes definidores d'infraccions i de sancions no són susceptibles d'aplicació analògica, el Síndic demana a l'Ajuntament de Cambrils que doni les ordres oportunes per revocar la sanció imposada a la persona interessada per la comissió d'una infracció greu que, llevat que hi hagi noves proves que no s'hagin aportat, està tipificada com a lleu.