El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la suspensió de la prestació de renda mínima d'inserció.
Exposa que l'entitat bancària va ingressar-li per error una quantitat elevada de diners i que, tot i que posteriorment s'ha corregit aquest error i així ho va comunicar als serveis del Departament d'Empresa i Ocupació, s'ha suspès el pagament de la prestació, tot al·legant que supera el límit d'ingressos establert.
Segons l'informe de la Direcció General d'Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom, el novembre de 2011 es va reprendre el pagament i també es va pagar la mensualitat d'octubre, de manera que des de llavors, la persona interessada rep la prestació amb normalitat. Així doncs, cal entendre que s'ha corregit la situació que motivava la queixa.
Això no obstant, en l'informe s'indica també hi havia pendent l'emissió de la resolució que estableixi la finalització de la suspensió, i també la resolució del recurs d'alçada que el promotor havia interposat contra la resolució de 21 d'octubre de 2011.
Sobre aquesta qüestió cal dir que sorprèn que s'hagi reprès el pagament sense que s'hagi dictat la resolució que així ho estableixi, motiu pel qual el Síndic insta el Departament a donar les instruccions oportunes perquè es faci de manera immediata, a fi de donar la cobertura necessària a aquests pagaments, i corregir convenientment la situació plantejada.
Igualment, pel que fa al recurs d'alçada interposat pel promotor, el Síndic recorda al Departament que el termini màxim establert legalment per resoldre'l és de tres mesos, i que l'Administració té el deure de resoldre expressament tots els procediments i recursos administratius, i de complir amb els terminis màxims previstos en cada cas. Així doncs, caldrà també resoldre sense més demora aquest recurs.