Resolució
Q-07182/2012 Disconformitat amb la gestió que fa l'Ajuntament de Sant Pere de Ribes de la zona del centre històric

Matèries
Polítiques territorials
Medi ambient
Contaminació
Data d'inici 08/11/2012
Data de l'últim moviment 25/02/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Sant Pere de Ribes Actuació irregular de l'administració - Es soluciona el problema, després de la intervenció del Síndic

Plantejament

El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la gestió que fa l'Ajuntament de Sant Pere de Ribes de la zona del centre històric. 

Segons exposa, tant ell com alguns veïns del centre històric han exposat a l'Ajuntament el seu malestar per les molèsties de soroll que provoquen les terrasses del centre i pel mal estat d'alguns carrers i de la instal·lació elèctrica de la zona.

Contingut

Atès el contingut de la informació tramesa per l'Ajuntament de Sant Pere de Ribes, el Síndic recorda que l'article 4.2 de l'Ordenança reguladora dels sorolls i les vibracions d'aquest municipi determina que tots els ciutadans tenen el deure de complir les normes de conducta que determina l'Ordenança en relació amb la contaminació acústica.

L'Ordenança també assenyala que els titulars de les activitats recreatives i de restauració o, si escau, el personal encarregat de la vigilància de l'establiment, han d'advertir els usuaris del possible incompliment dels seus deures cívics quan provoquin molèsties al veïnat per sorolls a la via pública i que, en cas que els seus advertiments no siguin atesos, han d'avisar la policia local o altres cossos de seguretat (article 12.3.f). 

L'apartat 14 de l'Ordenança d'ocupació de l'espai públic de terrasses regula els horaris màxims d'obertura i tancament de les terrasses i permet que l'Ajuntament els limiti segons els condicionants de l'entorn, la compatibilitat d'usos, la proximitat a habitatges, antigues queixes veïnals justificades, molèsties reiterades als veïns... 

En cas d'incompliment, ambdues ordenances permeten les inspeccions, el control i, si escau, imposar sancions. 

Per tot això, el Síndic demana a l'Ajuntament de Sant Pere de Ribes que adopti les mesures pertinents per tal de garantir el compliment de l'Ordenança reguladora dels sorolls i les vibracions en allò que afecta directament el descans dels veïns del centre històric, especialment pel que fa al compliment dels horaris de tancament dels locals i les molèsties que es poden produir després del tancament pels actes incívics dels clients.

Tramitació

Data Administració Tràmit

04/12/2012 Ajuntament de Sant Pere de Ribes Sol·licitud d'informació a l'Administració
23/01/2013 Ajuntament de Sant Pere de Ribes Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
08/02/2013 Ajuntament de Sant Pere de Ribes Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
25/09/2013 Ajuntament de Sant Pere de Ribes Resolució pendent d'acceptació
12/11/2013 Ajuntament de Sant Pere de Ribes Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
14/11/2013 Ajuntament de Sant Pere de Ribes Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
19/02/2014 Ajuntament de Sant Pere de Ribes Resolució pendent d'acceptació
07/04/2014 Ajuntament de Sant Pere de Ribes Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
19/06/2014 Ajuntament de Sant Pere de Ribes Segona reiteració / No col·laboració
22/07/2014 Ajuntament de Sant Pere de Ribes Resposta a la resolució pendent d'acceptació
23/09/2014 Ajuntament de Sant Pere de Ribes Resolució pendent d'acceptació
10/11/2014 Ajuntament de Sant Pere de Ribes Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
30/12/2014 Ajuntament de Sant Pere de Ribes Resposta a la resolució pendent d'acceptació
25/02/2015 Ajuntament de Sant Pere de Ribes Altres formes de finalitzar