Q-07182/2012 | Disconformitat amb la gestió que fa l'Ajuntament de Sant Pere de Ribes de la zona del centre històric |
|
|
|||||||||
|
||||||||||
|
El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la gestió que fa l'Ajuntament de Sant Pere de Ribes de la zona del centre històric. Segons exposa, tant ell com alguns veïns del centre històric han exposat a l'Ajuntament el seu malestar per les molèsties de soroll que provoquen les terrasses del centre i pel mal estat d'alguns carrers i de la instal·lació elèctrica de la zona.
Atès el contingut de la informació tramesa per l'Ajuntament de Sant Pere de Ribes, el Síndic recorda que l'article 4.2 de l'Ordenança reguladora dels sorolls i les vibracions d'aquest municipi determina que tots els ciutadans tenen el deure de complir les normes de conducta que determina l'Ordenança en relació amb la contaminació acústica. L'Ordenança també assenyala que els titulars de les activitats recreatives i de restauració o, si escau, el personal encarregat de la vigilància de l'establiment, han d'advertir els usuaris del possible incompliment dels seus deures cívics quan provoquin molèsties al veïnat per sorolls a la via pública i que, en cas que els seus advertiments no siguin atesos, han d'avisar la policia local o altres cossos de seguretat (article 12.3.f). L'apartat 14 de l'Ordenança d'ocupació de l'espai públic de terrasses regula els horaris màxims d'obertura i tancament de les terrasses i permet que l'Ajuntament els limiti segons els condicionants de l'entorn, la compatibilitat d'usos, la proximitat a habitatges, antigues queixes veïnals justificades, molèsties reiterades als veïns... En cas d'incompliment, ambdues ordenances permeten les inspeccions, el control i, si escau, imposar sancions. Per tot això, el Síndic demana a l'Ajuntament de Sant Pere de Ribes que adopti les mesures pertinents per tal de garantir el compliment de l'Ordenança reguladora dels sorolls i les vibracions en allò que afecta directament el descans dels veïns del centre històric, especialment pel que fa al compliment dels horaris de tancament dels locals i les molèsties que es poden produir després del tancament pels actes incívics dels clients.
Data | Administració | Tràmit |
|
||
04/12/2012 | Ajuntament de Sant Pere de Ribes | Sol·licitud d'informació a l'Administració |
23/01/2013 | Ajuntament de Sant Pere de Ribes | Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
08/02/2013 | Ajuntament de Sant Pere de Ribes | Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
25/09/2013 | Ajuntament de Sant Pere de Ribes | Resolució pendent d'acceptació |
12/11/2013 | Ajuntament de Sant Pere de Ribes | Reiteració a la resolució pendent d'acceptació |
14/11/2013 | Ajuntament de Sant Pere de Ribes | Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
19/02/2014 | Ajuntament de Sant Pere de Ribes | Resolució pendent d'acceptació |
07/04/2014 | Ajuntament de Sant Pere de Ribes | Reiteració a la resolució pendent d'acceptació |
19/06/2014 | Ajuntament de Sant Pere de Ribes | Segona reiteració / No col·laboració |
22/07/2014 | Ajuntament de Sant Pere de Ribes | Resposta a la resolució pendent d'acceptació |
23/09/2014 | Ajuntament de Sant Pere de Ribes | Resolució pendent d'acceptació |
10/11/2014 | Ajuntament de Sant Pere de Ribes | Reiteració a la resolució pendent d'acceptació |
30/12/2014 | Ajuntament de Sant Pere de Ribes | Resposta a la resolució pendent d'acceptació |
25/02/2015 | Ajuntament de Sant Pere de Ribes | Altres formes de finalitzar |