El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de cobrament de la prestació de la renda mínima d'inserció (en endavant RMI) que té reconeguda.
Exposa que era perceptor de la prestació de l'RMI i que el mes de setembre de 2011 va deixar de cobrar-la sense conèixer-ne els motius i sense rebre cap informació ni notificació. Ha presentat dues reclamacions al Departament de Benestar Social i Família, a les quals tampoc no ha rebut resposta.
En l'informe de la Direcció General d'Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom s'indica que es va suspendre la prestació perquè el promotor disposava d'ingressos superiors a l'import de la renda mínima d'inserció que li corresponia. Concretament, el promotor era perceptor del subsidi d'atur, alhora que disposava d'un contracte de treball a temps parcial des del dia 2 de març de 2011. Finalment, l'informe indica que no hi ha constància que la persona interessada interposés cap recurs d'alçada contra la resolució de suspensió.
En vista d'aquesta informació, el Síndic dóna per closes les seves actuacions en aquest assumpte. No obstant això, recorda al Departament d'Empresa i Ocupació que la motivació dels actes administratius és un element essencial de la bona pràctica administrativa i una garantia per a les persones interessades.
Per aquest motiu, el Síndic recorda al Departament el deure de motivar convenientment les resolucions administratives, i l'insta a adoptar mesures per millorar el contingut de les resolucions que es dicten en aquests procediments, de manera que incorporin les dades necessàries perquè les persones interessades tinguin coneixement efectiu dels motius de la decisió que s'adopta i puguin exercir amb garanties el seu dret de defensa.