La promotora de la queixa exposa que, en ocasió de la defunció el seu pare, i tot i haver manifestat les dificultats econòmiques que pateix la seva família, Serveis Funeraris de Barcelona, SA li va oferir només uns serveis de cost força elevat, i posteriorment va poder comprovar per Internet que podien haver-se acollit a opcions més econòmiques.
El Síndic recorda a l'Ajuntament que l'article 53 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, estableix l'obligació de totes les administracions de dictar una resolució expressa en tots els procediments i de notificar-la a les persones interessades. Hauria de ser el mateix Ajuntament qui facilités directament la informació al ciutadà en resposta a les demandes d'intervenció cursades, ja sigui via web, correu electrònic o per instància escrita, en lloc d'haver d'abocar-lo a reclamar per mitjà del Síndic.
Per tant, el Síndic demana a l'Ajuntament de Barcelona que adopti les mesures adients per tal de donar resposta a l'escrit de queixa que va presentar la persona interessada.