La promotora de la queixa exposa que des de l'any 1993 ha rebut tractament assistencial a l'Hospital Clínic de Barcelona, on la van intervenir el 2009. El resultat, però, no ha estat òptim i està pendent d'una nova intervenció.
Tot i això l'especialista en traumatologia de l'Hospital Clínic li ha indicat que no podrà operar-la perquè per criteris geogràfics l'hospital de referència que li correspon és el de Martorell, on hi ha una llista d'espera de cinc anys per a la intervenció que requereix la persona interessada
Pel que fa a la qüestió de fons, el Síndic ha de respectar l'organització que fa el Departament de Salut dels serveis sanitaris, sempre que això no es tradueixi en una actuació irregular o discrecional, que en aquest cas no s'ha constatat.
D'altra banda, el Departament indica que no consta que la persona interessada presentés cap reclamació davant del centre hospitalari. Tot i això, la promotora ha tramès al Síndic una còpia de l'escrit que va presentar al centre, en què exposava el seu desacord amb la remissió a l'Hospital de Sant Joan de Déu de Martorell. Per tant, el Síndic suggereix al Departament de Salut, d'una banda, que doni les ordres oportunes perquè es faci arribar a la persona interessada una resposta raonada a la seva reclamació; i de l'altra, que s'asseguri que es revisen els circuits de tramitació de les reclamacions que els pacients del Servei Català de la Salut presenten a l'Hospital Clínic a fi de detectar possibles deficiències que puguin impedir, com ha ocorregut en aquest cas, que es tingui constància de la reclamació i, per tant, donar-hi resposta.