La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de resposta a un escrit que va presentar al Col·legi de Metges de Barcelona en data 8 d'agost de 2011, mitjançant el qual sol·licitava la intervenció d'aquesta corporació en un assumpte que plantejava sobre la seva mare.
La promotora manifesta que malgrat el temps transcorregut d'ençà de la presentació de l'escrit esmentat no ha rebut cap resposta ni comunicació del Col·legi.
Després de valorar els antecedents sobre l'assumpte plantejat i la informació disponible sobre el cas, el Síndic constata que des que la persona interessada va presentar la queixa adreçada al Col·legi, en data 8 d'agost de 2011, fins que va rebre i se li va notificar la resolució emesa, en data 3 de gener de 2012, han transcorregut gairebé sis mesos, termini que supera, sobradament, el que es considera raonable per resoldre. A més, en l'informe tramès pel Col·legi de Metges de Barcelona no s'indiquen les causes d'aquest retard en la resolució d'aquest expedient.
En aquest sentit, el Síndic considera que si hi havia alguna circumstància que impedia resoldre la queixa dins d'un termini raonable, s'hauria d'haver informat la persona interessada dels motius de la demora.
Així, quan el ciutadà s'adreça a l'Administració, si bé no té l'expectativa d'una resposta immediata a les qüestions que planteja per escrit, quan aquesta resposta s'endarrereix pot generar en el ciutadà la percepció que la seva pretensió no rep l'atenció adequada.