El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la suspensió de la seva prestació de la renda mínima d'inserció, que es va acordar el 25 d'octubre de 2012 arran d'un viatge que va fer al Marroc entre el 23 d'octubre i el 18 de novembre de 2011 per tramitar un certificat d'antecedents penals.
Exposa que ha presentat un recurs d'alçada contra aquesta resolució i que ha demanat la represa de la prestació, però encara no ha rebut cap resposta.
Pel que fa a la suspensió de la prestació, el Síndic no aprecia irregularitat en l'actuació de l'Administració, atès que una de les obligacions dels destinataris és comunicar els canvis de situació personal o patrimonial que puguin modificar, suspendre o extingir la prestació i, encara que sigui per desconeixement, el promotor no va comunicar el canvi de domicili.
Pel que fa a l'aplicació de l'Acord de Govern de 23 d'octubre de 2012, emparat en l'article 11.4 de la Llei 10/1997, de 3 de juliol, de la renda mínima d'inserció, el Síndic considera que no és d'aplicació en aquest supòsit concret. L'article 11.4 de la llei esmentada, que es refereix a l'aprovació del pla individual d'inserció i reinserció socials i laborals, estableix que quan la disponibilitat pressupostària no sigui suficient per aprovar tots els expedients, la Comissió Interdepartamental ha d'elevar una proposta al Govern per determinar els criteris objectius i no discrecionals de prelació d'expedients.
Així, aquesta modificació normativa incorporada per la Llei 5/2012, de 20 de març, de mesures fiscals, financeres i administratives de l'impost sobre les estades en establiments turístics, s'encaixa en el marc de l'aprovació inicial del projecte de pla individual d'inserció i reinsercició socials i laborals, però en cap cas en el marc de la modificació o suspensió de la prestació i els seus complements quan la prestació ja està aprovada.
És per això que, un cop es va valorar que ja no es donaven les circumstàncies que justificaven la suspensió, s'hauria d'haver emès la resolució de represa de la prestació i s'hauria d'haver reprès el pagament de la prestació amb efectes des del gener 2013.
És per això que el Síndic suggereix al Departament d'Empresa i Ocupació que revisi el cas del promotor i que, d'una banda, emeti la resolució de represa del pagament de la prestació de renda mínima d'inserció reconeguda amb efectes des de l'1 de gener de 2013; i de l'altra, li aboni els endarreriments meritats tan aviat com sigui possible.