Els promotors de la queixa, regidors de l'Ajuntament de Cercs, manifesten la seva disconformitat amb la manca de resposta a diverses instàncies presentades pel seu grup a l'Ajuntament.
També assenyalen que l'equip de govern no els permet fer còpies de cap document ni els facilita la consulta dels decrets d'alcaldia (a excepció dels de convocatòria de plens ordinaris que es fan cada tres mesos), ni els permet consultar el registre d'entrades i sortides. També assenyalen que una de les demandes respecte de les quals no han rebut resposta és una sol·licitud de celebració d'un ple extraordinari. Consideren que amb aquesta manca de resposta s'està entorpint la seva tasca de control de l'acció de govern.
L'Ajuntament de Cercs informa que ha donat resposta a gairebé totes els instancies a què feia referència el grup municipal promotor de la queixa, bé per escrit, bé en el marc de les sessions plenàries de l'Ajuntament. Tot i això, el grup promotor de la queixa ha tornat a informar el Síndic sobre la persistència de la manca de resposta en alguns casos i el retard en la resposta en d'altres.
Atesa aquesta informació, el Síndic fa els suggeriments següents a l'Ajuntament:
En primer lloc, recorda la necessitat de respondre sempre i dins del termini legalment establert, sigui per escrit o mitjançant els debats en el Ple, les demandes d'informació que hagin presentat els membres del consistori, en compliment del règim legal i del principi de bona administració, i donant garanties per l'exercici adequat del dret de participació en els afers públics.
En segon lloc, suggereix que, si no s'ha fet, es doni resposta com més aviat millor a totes les peticions que ha presentat el grup promotor de la queixa.
En tercer lloc, i per tal de garantir la transparència i el bon funcionament de l'Administració en aquest sentit, el Síndic suggereix a l'Ajuntament que estableixi un sistema de control que permeti deixar constància, mitjançant número de registre consecutiu i data, de les entrades i sortides de sol·licituds i respostes, en tots els casos.
I finalment, recorda la necessitat de complir el que estableix l'article 164.5 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel que fa al règim d'obtenció de còpies per part dels membres del consistori.