Q-07338/2013 | Disconformitat amb la dotació insuficient d'hores de vetllador per a un alumne d'una escola de Barcelona |
|
|
|||||||||
|
||||||||||
|
La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la dotació insuficient d'hores de vetllador per al seu fill, alumne d'una escola de Barcelona. Exposa que el curs passat el centre disposava de quinze hores de vetllador per a dos infants, i que enguany a començament de curs només disposava de vuit hores, tot i tenir també dos alumnes amb necessitats educatives especials, un amb un problema de mobilitat reduïda i l'altre, el seu fill, amb un trastorn de l'espectre de l'autisme i un trastorn greu de conducta. Segons sembla, recentment el centre li ha confirmat que la dotació d'hores de vetllador s'incrementaria notablement.
El Consorci d'Educació de Barcelona recorda que és el Departament d'Ensenyament qui assigna una bossa d'hores de vetllador i que el Consorci no té capacitat de modificar-la, de manera que la seva actuació es limita a redistribuir aquestes hores en funció de les necessitats existents. Això ha fet que inicialment el fill de la promotora tingués assignades deu hores de vetllador i que, posteriorment, després que la família presentés la queixa, el Departament d'Ensenyament ampliés aquesta dotació de forma extraordinària a trenta hores. Davant del dèficit de recursos actual, el Síndic considera que condicionar les hores assignades al volum d'una bossa d'hores limitada provoca (o pot provocar) que hi hagi necessitats educatives especials cobertes de manera insuficient o desigual en funció del centre d'escolarització de l'infant. De fet, el cas del fill de la promotora demostra que la dotació d'hores inicialment feta no s'ajustava a les necessitats de suport de l'alumne. Davant d'aquest fet, el Síndic sol·licita al Consorci d'Educació de Barcelona que revisi els procediments d'assignació d'hores de vetllador a fi de garantir que les necessitats d'aquest suport educatiu siguin el criteri fonamental a l'hora de decidir sobre les assignacions d'hores a cada alumne i centre, i parteixin d'una valoració tècnica, cas per cas, d'aquestes necessitats de suport. La valoració de les necessitats educatives especials ha de ser el criteri que determini l'assignació d'hores, i el volum de la bossa d'hores no hauria de ser finit, sinó condicionat al volum de necessitats educatives especials existent. Altrament, es podria estar vulnerant el dret a l'educació en igualtat d'oportunitats dels alumnes amb discapacitat protegit per l'ordenament jurídic.
Data | Administració | Tràmit |
|
||
22/10/2013 | Consorci d'Educació de Barcelona | Sol·licitud d'informació a l'Administració |
22/10/2013 | Direcció General d'Educació Infantil i Primària | Sol·licitud d'informació a l'Administració |
05/12/2013 | Consorci d'Educació de Barcelona | Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
09/12/2013 | Direcció General d'Educació Infantil i Primària | Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
13/02/2014 | Consorci d'Educació de Barcelona | Resolució pendent d'acceptació |
21/02/2014 | Departament d'Ensenyament | Resolució pendent d'acceptació |
31/03/2014 | Consorci d'Educació de Barcelona | Reiteració a la resolució pendent d'acceptació |
08/04/2014 | Departament d'Ensenyament | Reiteració a la resolució pendent d'acceptació |
19/09/2014 | Consorci d'Educació de Barcelona | Resposta a la resolució pendent d'acceptació |
17/10/2014 | Consorci d'Educació de Barcelona | Resolució pendent d'acceptació |
02/12/2014 | Consorci d'Educació de Barcelona | Reiteració a la resolució pendent d'acceptació |
23/02/2015 | Consorci d'Educació de Barcelona | Reiteració a la resolució pendent d'acceptació |
26/03/2015 | Consorci d'Educació de Barcelona | Resposta a la resolució pendent d'acceptació |
17/04/2015 | Consorci d'Educació de Barcelona | Irregularitat |
26/10/2015 | Departament d'Ensenyament | Reiteració a la resolució pendent d'acceptació |