La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la denegació de la beca de caràcter general i mobilitat per a l'alumnat universitari del curs 2011/2012 que va sol·licitar i amb els problemes amb la sol·licitud d'acreditació de les condicions econòmiques per tal de fer la matrícula condicionada a beca per al curs 2012/2013.
Pel que fa a la primera qüestió, exposa que el primer any de carrera va ser beneficiària de la beca de caràcter general i mobilitat. El segon any, va tornar a demanar la beca i va sol·licitar la matrícula subjecta a beca però se li va denegar l'ajut a causa d'una incidència amb l'Administració tributària. Sembla que, per error, apareixia a dues declaracions de renda. Tot i que la persona interessada va resoldre la incidència, en data 5 d'octubre de 2012, se li va comunicar per correu electrònic que quedava exclosa per ?desistiment de la sol·licitud?.
D'altra banda, en relació amb l'acreditació de l'Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca (en endavant AGAUR) de les condicions econòmiques per tal de fer la matrícula subjecta a beca per al curs 2012/2013, la promotora addueix que atès que l'any anterior no se li havia concedit la beca, no podia optar a la matrícula subjecta a beca directament i havia de demanar l'acreditació de les condicions econòmiques abans de formalitzar la matrícula, tal com s'indica a la web de la Universitat de Girona. Tot i així, en fer la matrícula va haver de seleccionar la casella de forma de pagament i la casella de préstec de l'AGAUR atès que no disposava del codi d'acreditació, sense el qual no li era possible tramitar la matrícula quedant exempta de l'abonament. A l'estiu, va haver de demanar el préstec, que actualment està pagant.
La persona interessada va rebre la resolució favorable de l'acreditació de les condicions econòmiques una setmana després d'haver seleccionat la casella de préstec d'AGAUR, quan ja no li era possible fer-se enrere.
Pel que fa a la primera qüestió, el Departament d'Economia i Coneixement indica que en data 23 de novembre de 2012 es va estimar el recurs de reposició interposat per la persona interessada i se li va atorgar la beca de matrícula, material i desplaçament de més de 30 a 50 km i l'ajut al rendiment acadèmic.
El Síndic entén, per tant, que s'ha resolt el primer motiu de queixa plantejat, tot i que recorda al Departament que les notificacions dels actes administratius s'han de practicar per qualsevol mitjà que permeti tenir constància de la recepció per part de la persona interessada o del seu representant, a banda de la data, la identitat i el contingut de l'acte notificat, d'acord amb l'article 59 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
Pel que fa a la segona qüestió, el Síndic observa que, tot i que la persona interessada havia sol·licitat i obtingut l'acreditació econòmica dins dels terminis establerts a la Resolució ECO/1271/2012, que fixa el procediment per sol·licitar l'acreditació de caràcter econòmic a l'efecte de formalitzar la matrícula universitària, va haver de satisfer l'import dels preus públics per serveis acadèmics encara que de forma fraccionada en un primer moment i amb una subscripció de préstec a l'AGAUR amb posterioritat, per la impossibilitat de formalitzar la matrícula sense abonament dels preus públics de manera condicionada a l'obtenció d'aquesta acreditació.
Per tant, el Síndic suggereix que es prevegi la possibilitat que l'estudiant que en el moment de formalitzar la matrícula no pugui acreditar que disposava de beca general del Ministeri d'Educació, Cultura i Esports corresponent al curs anterior i que no disposa encara de l'acreditació de condicions econòmiques que preveu la Resolució ECO/1271/2012 que pugui emetre l'AGAUR, pugui mantenir en suspens el pagament de les taxes corresponents als serveis acadèmics fins que es resolgui la sol·licitud d'acreditació de caràcter econòmic per formalitzar la matrícula.