Resolució
Q-07417/2012 Disconformitat amb el temps d'espera per poder accedir a un tractament de fecundació in vitro a la sanitat pública

Matèries
Polítiques socials
Salut
Gestió dels recursos sanitaris
Data d'inici 19/11/2012
Data de l'últim moviment 13/02/2014
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Salut Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb el temps d'espera per poder accedir a un tractament de fecundació in vitro a la sanitat pública.

Contingut

La Carta de drets i deures dels ciutadans en relació amb la salut i l'atenció sanitària editada pel Departament de Salut l'any 2002 recull que els serveis de salut i els dispositius assistencials s'han d'organitzar de la manera més eficient possible per tal que el pacient pugui ser atès com més aviat millor i d'acord amb criteris d'equitat, adequació i disponibilitat de recursos, tipus de patologia, prioritat d'urgència i temps d'espera raonable prèviament establert i amb què es garanteixi la continuïtat assistencial.

En aquest sentit, el Síndic reitera la necessitat que el Departament de Salut adopti les mesures que calguin perquè s'escurcin els terminis d'espera tant com sigui possible per a les intervencions de caràcter no urgent, de manera que els ciutadans vegin reconegut el dret a l'assistència sanitària de manera suficientment àgil. 

D'altra banda, arran de les queixes que es reben per qüestions relacionades amb l'accés a la prestació a les tècniques de reproducció humana assistida amb finançament públic i per les llargues llistes d'espera per accedir-hi, l'any 2009 el Síndic  va obrir una actuació d'ofici, en el marc de la qual va concloure que la decisió que s'ha pres de no finançar el cost de part de la medicació necessària quan el tractament es fa en centres aliens a la sanitat pública només podria tractar-se d'una bona notícia en cas que anés acompanyada de la garantia que, en un temps raonable, l'accés a la prestació en un dels centres de la xarxa pública fóra possible.

Amb això, el Síndic dóna per acabada la seva intervenció en aquest assumpte, amb la confiança que farà el possible per millorar l'atenció que es presta als usuaris de la sanitat pública i perquè la promotora pugui accedir al tractament de què està pendent com més aviat millor.

Tramitació

Data Administració Tràmit

30/10/2013 Departament de Salut Resposta a la comunicació a l'Administració de la queixa
11/02/2014 Departament de Salut No irregularitat
12/02/2014 Servei Català de la Salut SCS No irregularitat
13/02/2014 Departament de Salut Seguiment finalitzat