La Carta de drets i deures dels ciutadans en relació amb la salut i l'atenció sanitària editada pel Departament de Salut l'any 2002 recull que els serveis de salut i els dispositius assistencials s'han d'organitzar de la manera més eficient possible per tal que el pacient pugui ser atès com més aviat millor i d'acord amb criteris d'equitat, adequació i disponibilitat de recursos, tipus de patologia, prioritat d'urgència i temps d'espera raonable prèviament establert i amb què es garanteixi la continuïtat assistencial.
En aquest sentit, el Síndic reitera la necessitat que el Departament de Salut adopti les mesures que calguin perquè s'escurcin els terminis d'espera tant com sigui possible per a les intervencions de caràcter no urgent, de manera que els ciutadans vegin reconegut el dret a l'assistència sanitària de manera suficientment àgil.
D'altra banda, arran de les queixes que es reben per qüestions relacionades amb l'accés a la prestació a les tècniques de reproducció humana assistida amb finançament públic i per les llargues llistes d'espera per accedir-hi, l'any 2009 el Síndic va obrir una actuació d'ofici, en el marc de la qual va concloure que la decisió que s'ha pres de no finançar el cost de part de la medicació necessària quan el tractament es fa en centres aliens a la sanitat pública només podria tractar-se d'una bona notícia en cas que anés acompanyada de la garantia que, en un temps raonable, l'accés a la prestació en un dels centres de la xarxa pública fóra possible.
Amb això, el Síndic dóna per acabada la seva intervenció en aquest assumpte, amb la confiança que farà el possible per millorar l'atenció que es presta als usuaris de la sanitat pública i perquè la promotora pugui accedir al tractament de què està pendent com més aviat millor.