El promotor de la queixa, en representació d'una associació de veïns de Tordera, exposa el seu desacord amb el fet que la gestió del local social d'una urbanització del municipi estigui assignada a una altra associació i no se'ls hagi donat l'opció d'accedir-hi en condicions d'igualtat.
L'any 2011 el Síndic ja va tramitar una queixa per aquest motiu, en el marc de la qual l'Ajuntament de Tordera va comunicar que s'havia mantingut la utilització del local a l'associació que l'havia estat ocupant durant el procés de gestió urbanística que es duia a terme, però que un cop finalitzat aquest procés urbanístic l'Ajuntament n'assumiria plenament la gestió i adoptaria una d'aquestes dues resolucions: ?a) Impulsar la unificació de les associacions existents i que n'hi hagués una de sola per a cada veïnat, a la qual se cediria la gestió del local social. b) Treure a concurs la gestió indirecta del local social, gairebé sempre com a arrendament de l'explotació d'un establiment de bar-restaurant?.
El promotor, però, manifesta que la situació segueix igual.
L'Ajuntament de Tordera reitera que la modificació del règim d'ús del local social ha de ser posterior a la regularització urbanística del sector.
En aquest sentit, si bé s'entenen les raons per les quals l'Ajuntament considera convenient ajornar la regularització de l'ús del local al moment en què les propietats dels parcel·listes estiguin definides i els instruments de gestió fixats per executar el projecte urbanístic, vincular ambdós procediments suposa un greuge per a qui legítimament aspira a gestionar el local. Aquest greuge resulta especialment rellevant si es té en compte que aquesta situació fa sis anys que dura i que la gestió del local comporta també l'explotació econòmica del negoci de bar.
Per tant, i atès el temps transcorregut des que es va cedir la gestió del local a una de les associacions, el Síndic demana a l'Ajuntament de Tordera que valori la viabilitat d'iniciar les actuacions per convocar un procés per adjudicar el dret d'ús del local de referència, amb subjecció als principis d'objectivitat, publicitat i concurrència.