El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb l'endarreriment en la tramitació d'una reclamació per responsabilitat patrimonial presentada en data 30 d'octubre de 2007.
Manifesta que el darrer tràmit del qual té constància és el d'audiència a la persona reclamant, que es va comunicar mitjançant escrit de 3 de març de 2010.
De l'informe tramès pel Departament de Salut es desprèn que el mes de maig de 2012 es va dictar la resolució d'aquella reclamació.
Tot i això, el Síndic considera que el termini esmerçat en la tramitació d'aquest procediment, gairebé cinc anys, és extraordinàriament perllongat i difícil de fer compatible amb la legítima expectativa de qui reclama a obtenir un pronunciament de l'Administració en un termini raonable.
Per aquest motiu, el Síndic es remet a les consideracions generals que ja va traslladar al Departament de Salut en el marc de la tramitació d'un altre expedient de queixa:
1. En la mesura que una part dels endarreriments són imputables a la tardança a obtenir les històries clíniques dels centres que van participar en l'atenció de les persones interessades, el Síndic demana que s'adoptin mesures per agilitar aquest tràmit, i que s'utilitzin les noves tecnologies com a instrument per facilitar l'accés a les històries clíniques.
2. Cal tenir en compte la possibilitat d'augmentar el nombre de reunions de les comissions que articulen la participació dels diferents operadors que intervenen en la tramitació de la reclamació, i també les intervencions d'aquestes comissions quan sigui possible. El Síndic remarca també que la intervenció d'aquestes comissions ha de ser prèvia a la proposta de resolució, amb independència de quin sigui el sentit del dictamen de la Comissió Jurídica Assessora.
3. La suspensió del procediment quan se sol·licita dictamen pericial mèdic no pot superar els tres mesos, de conformitat amb l'article 45.2 c) de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú; i la interposició de recurs en via judicial no impedeix que l'Administració resolgui expressament la reclamació, a l'empara de l'article 42 de la Llei 30/1992.