El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb les molèsties que ocasionen els camions d'escombraries quan duen a terme la recollida durant la nit a Manresa, i amb el fet que la recollida es faci fins més tard de les 12 de la nit.
Exposa que ha enviat diversos escrits a l'Ajuntament, el qual li ha respost que està analitzant el circuit per fer-lo més eficient i al mateix temps que molesti el mínim possible.
El Síndic posa de manifest que malgrat que l'afectació hagi de ser suportada per la totalitat dels veïns com a càrrega social, com han establert els tribunals, igualment ens trobem davant d'una possible afectació de drets fonamentals com són el dret a la inviolabilitat del domicili, a la intimitat personal i familiar i a la integritat física (dret al descans, a la salut...). Així doncs, malgrat que l'activitat administrativa que ocasiona el soroll sigui un interès públic com ho és el servei de neteja, cal harmonitzar la intimitat i inviolabilitat del domicili amb aquest servei públic dotant-lo de mecanismes silenciosos o, com a mínim, productors de menys emissions de sorolls.
Cal tenir present que en un supòsit de sorolls per la neteja municipal, el Tribunal Suprem, en sentència de 26 de novembre de 2007, va concloure que l'interès de les empreses concessionàries del servei no pot prevaldre per sobre de l'interès prioritari del dret de la persona al descans, a la intimitat personal i familiar, a la inviolabilitat del domicili, a la pròpia salut, integritat física i moral. D'altra banda, l'article 21 de la Llei 16/2002, de 28 de juny, de protecció contra la contaminació acústica, disposa que correspon als ajuntaments aprovar ordenances reguladores de la contaminació per sorolls i vibracions les quals han de regular, entre altres, ?els treballs de neteja de la via pública i de recollida de residus municipals?.
En conseqüència, el Síndic suggereix a l'Ajuntament de Manresa, d'una banda, que valori la possibilitat de regular la prestació del servei de treballs de neteja de la via pública i de recollida de residus en l'Ordenança sobre control de la contaminació acústica (com disposa l'article 21 de la Llei 16/2002); i de l'altra, que objectivi les immissions que produeix el servei de recollida de residus mitjançant la sonometria corresponent per determinar si és necessari establir mesures correctores addicionals que puguin apaivagar les molèsties que aquest servei públic ocasioni.