El promotor de la queixa exposa que va rebre la carta de pagament de l'Organisme Autònom de Gestió i Recaptació de Tributs Locals relativa a la denúncia per la presumpta comissió d'una infracció consistent a estacionar un vehicle en una zona d'estacionament limitat sense col·locar el tiquet de control horari el 9 de març de 2015. En la carta de pagament s'indicava que era el tercer intent de notificació en bústia.
El 15 de maig de 2015 va adreçar un escrit a l'Ajuntament de Tàrrega en què exposava que en la data de la denúncia era al Regne Unit i identificava la conductora del vehicle en aquella data. Així mateix, exposava que el denunciant era un agent controlador de la zona d'estacionament que no tenia la condició d'agent de l'autoritat ni funcionari i que, per tant, no gaudia de la presumpció de veracitat. Encara no ha rebut resposta al seu escrit, però la persona a qui va identificar com a conductora del vehicle va rebre l'acord d'inici de l'expedient sancionador i va pagar la sanció amb bonificació.
L'Ajuntament posa de manifest que una vegada notificada la sanció al conductor i fet el pagament voluntari de la sanció imposada, es considera conclòs el procediment sancionador, sense necessitat de dictar resolució expressa. Aquest és el motiu pel qual no es va donar resposta a l'escrit del promotor.
Tot i això, el promotor no és la persona interessada d'aquest procediment sancionador de trànsit (ho és la conductora del vehicle), i en tot cas l'escrit que va adreçar a l'Administració ha de ser contestat en el marc de l'article 42 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i d'acord amb el deure de respondre expressament que estableix el Codi de bones pràctiques administratives.
Per tant, el Síndic suggereix a l'Ajuntament de Tàrrega que doni una resposta al promotor al més aviat possible.