La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb el fet que l'Ajuntament de Sant Celoni li hagi denegat la informació que va sol·licitar el dia 8 de març de 2013.
En concret, demanava, d'una banda, el plànol d'ubicació de la canalització de l'aigua potable pel nucli de la Batllòria, i de l'altra, la relació de finques o drets de titularitat municipal en el nucli de La Batllòria, amb el plànol d'ubicació, la referència cadastral i identificació registral i la indicació dels camins de titularitat pública.
El 4 de setembre de 2013 l'Ajuntament va dictar la resolució que desestimava la seva sol·licitud pel fet que la petició era genèrica, podia afectar molts ciutadans i no havia acreditat l'interès per obtenir-la.
Contra aquesta denegació, la promotora va formular el recurs de reposició, en el qual va adjuntar un mapa de la Batllòria on assenyalava una zona de la qual necessitava informació urgentment arran de la tramitació de l'expedient municipal anomenat ?Danys en el sistema d'abastament d'aigua de Sant Celoni al nucli de la Batllòria arran de les obres d'execució del gaseoducte de Martorell-Figueres en el tram que passa pel terme municipal de Sant Celoni, objecte de l'expedient OM-29/1, sota una sèrie de condicions?.
Tot i això, encara no ha rebut la resolució del recurs.
La sol·licitud que formula la persona interessada es refereix al plànol d'ubicació de la canalització d'aigua potable pel nucli de la Batllòria, d'una banda, i a les finques de propietat municipal de l'altra. Atès que en aquest cas es tracta de béns de titularitat pública, no sembla plausible que, a l'hora de fonamentar la denegació, l'Ajuntament manifesti que la petició pot afectar molts ciutadans de la Batllòria i al mateix temps assenyali que la persona interessada ha de concretar el seu interès, d'acord amb l'article 30 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, article relatiu a la capacitat d'obrar.
L'article 37.7 d'aquesta llei estableix que ?el dret d'accés, l'han d'exercir els particulars de manera que no es vegi afectada l'eficàcia del funcionament dels serveis públics; amb aquesta finalitat, cal formular una petició individualitzada dels documents que es volen consultar, sense que es pugui formular una sol·licitud genèrica sobre una matèria?.
En aquest cas, la persona interessada ha limitat la seva petició a les finques de titularitat municipal situades en el nucli de la Batllòria, atesa la seva participació en l'expedient municipal identificat més amunt i atès que és titular de finques que confronten amb les de propietat municipal.
El Síndic considera que l'exercici del dret es pot facilitar sense afectar l'eficàcia del funcionament dels serveis mitjançant l'accés de la persona interessada a l'inventari general de l'Ajuntament. Aquest inventari, d'acord amb els articles 105 i 108 del Decret 336/1988, de 17 d'octubre, pel qual s'aprova el Reglament del patrimoni dels ens locals, ha de contenir un epígraf relatiu als béns patrimonials i les dades de la seva situació. D'aquesta manera, la persona interessada podrà identificar els documents amb relació als quals pugui estar interessada a obtenir còpia.
Per aquestes raons, el Síndic suggereix a l'Ajuntament de Sant Celoni que resolgui el recurs de reposició formulat per la persona interessada i que, d'una banda, li faciliti la còpia del plànol d'ubicació de la canalització d'aigua potable de la Batllòria, i de l'altra, atengui la petició relativa a la relació de finques o drets de titularitat municipal, atès que es tracta d'una petició concreta que no abasta els límits materials respecte dels quals no és possible exercir el dret d'accés.