Els promotors de la queixa exposen que l'escola disposa de dues unitats de suport d'educació especial (en endavant USEE), repartides entre els cursos de segon a sisè de primària. Amb la pèrdua d'un educador, actualment aquestes dues USEE estan ateses per dos professors i una educadora, i els alumnes afectats han perdut quinze hores d'atenció a l'aula ordinària i deu hores de treball en petit grup. En conseqüència, dins de l'aula ordinària disposen d'un únic professor per a tots els nens de l'USEE.
El Departament d'Ensenyament exposa que al començament del curs 2014/2015 es va regularitzar la situació d'aquest centre, que va passar a disposar dels recursos corresponents a una unitat i mitja per als quinze alumnes de l'USEE, que es correspon a dos mestres d'educació especial i un educador d'educació especial.
El Síndic, però, considera que d'acord amb els criteris de funcionament de les USEE, aquest centre no disposa d'una unitat i mitja sinó de dues unitats amb algunes places no cobertes, atès que la normativa no preveu la possibilitat de disposar de mitja unitat.
Dit això, la Resolució de 22 de maig de 2014, per la qual es fixen els criteris generals i el procediment per a la confecció de les plantilles de professorat de les escoles per al curs 2014-2015 i de supressió o transformació dels llocs de treball docents, estableix en el punt 1.3., d'assignació de plantilla específica per a USEE, que ?a les escoles que tinguin autoritzada una unitat de suport d'educació especial se'ls assignarà una dotació de mestre o mestra per cada unitat de suport d'educació especial?. La dotació actual de les dues USEE existents al centre compleix aquests criteris d'assignació de plantilla.
El Síndic constata que, amb caràcter general, les USEE de les escoles de primària disposen d'un mestre i un educador d'educació especial, encara que tinguin places d'alumnat no cobertes. Amb tot, el Síndic no té constància de la norma o reglament que estableix quina ha de ser la dotació de professionals en general (més enllà del professorat) a les USEE, i particularment dels educadors d'educació especial.
La disposició addicional tercera del Decret 299/1997, de 25 de novembre, sobre l'atenció educativa a l'alumnat amb necessitats educatives especials, estableix que el Departament d'Ensenyament ha d'establir la proporció de professionals/alumnes en les unitats d'educació especial.
En vista d'aquestes consideracions, el Síndic demana al Departament d'Ensenyament, d'una banda, que l'informi de quins criteris determinen la dotació de professionals en general i d'educadors en particular a les USEE i on estan regulats; i de l'altra, que d'acord amb aquests criteris destini per al curs 2015/2016 a les dues USEE d'aquesta escola la dotació de professionals previstos per a dues unitats, encara que puguin disposar de places no cobertes, tal com succeeix amb altres centres amb USEE amb places no cobertes.