Resolució
Q-07518/2014 Manca de resposta a una reclamació prèvia a la via de la jurisdicció social presentada contra una resolució de grau de disminució

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Persones amb discapacitat
Data d'inici 30/09/2014
Data de l'últim moviment 28/05/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Benestar Social i Família Actuació irregular de l'administració - S'accepta parcialment la resolució
Síndica Municipal de Greuges de Terrassa Pendent d'acceptació per l'administració

Plantejament

La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de resposta a la reclamació prèvia a la via de la jurisdicció social que va presentar el seu pare el 4 de juny de 2014 davant l'oficina de Benestar Social i Família de Terrassa Ca N'Aurell  contra la resolució de data 5 de maig de 2014 per la qual es qualifica el seu grau de disminució.

Contingut

El Síndic recorda al Departament de Benestar Social i Família que l'article 53 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, estableix que les administracions estan obligades a dictar una resolució expressa en tots els procediments i a notificar-la siguin els que siguin la forma i el mitjà d'iniciació. 

En aquest sentit, l'obligació de donar resposta a les sol·licituds que els ciutadans i ciutadanes adrecen a l'Administració forma part del dret a una bona administració, reconegut a l'article 30 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya i regulat a l'article 22 de la Llei 26/2010, que inclou el dret a obtenir una resolució expressa i que sigui notificada dins del termini legalment establert.

Així mateix, l'article 71.5 de la Llei 36/2011, de 10 d'octubre, reguladora de la jurisdicció social, estableix que el termini màxim per notificar la resolució expressa és de quaranta-cinc dies comptadors des de la data en què la sol·licitud ha tingut entrada al registre de l'òrgan competent per tramitar-la.

D'acord amb tot això, el Síndic demana al Departament que doni les instruccions oportunes a fi que s'agiliti al màxim la tramitació de la reclamació prèvia presentada pel pare de la promotora, i que se li doni resposta sense demora, ja que s'han superat amb escreix els terminis legalment establerts.

Tramitació

Data Administració Tràmit

21/10/2014 Departament de Benestar Social i Família Resolució pendent d'acceptació
21/10/2014 Síndica Municipal de Greuges de Terrassa Comunicació a l'Ombudsman de la resolució pendent d'acceptació
09/12/2014 Departament de Benestar Social i Família Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
13/05/2015 Departament de Benestar Social i Família Resposta a la resolució pendent d'acceptació
27/05/2015 Departament de Benestar Social i Família Irregularitat
28/05/2015 Departament de Benestar Social i Família Seguiment finalitzat