Resolució
Q-07559/2011 Disconformitat amb la manca de resposta de l'Ajuntament de Sant Hilari Sacalm a diverses preguntes orals formulades per un grup municipal

Matèries
Administració pública i tributs
Administració pública i drets
Participació ciutadana, política i règim electoral
Data d'inici 02/12/2011
Data de l'últim moviment 06/02/2014
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Sant Hilari Sacalm Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La promotora de la queixa, que actua en qualitat de regidora de l'Ajuntament de Sant Hilari Sacalm i en representació d'un grup municipal, manifesta la seva disconformitat amb algunes actuacions del grup de govern que considera que són contràries a la normativa vigent. 

Concretament, es queixa per la manca de resposta a algunes preguntes orals que va formular el seu grup durant les sessions plenàries del 29 de setembre de 2011 i del 24 de novembre de 2011 en relació amb la manca d'iniciativa de l'alcalde per tal que el Ple municipal aprovi les dedicacions, retribucions i indemnitzacions de l'equip de govern, i sobre la contractació del coordinador d'àrees de l'Ajuntament.

Contingut

En vista del contingut de l'informe de l'Ajuntament de Sant Hilari Sacalm, el Síndic fa diverses consideracions i emet les conclusions següents:

En primer lloc, recorda a l'Ajuntament el deure de complir la normativa vigent en relació amb el sistema d'aprovació del règim d'indemnitzacions i retribucions dels membres de les corporacions locals a què fa referència les disposicions dels articles 13, 14 i 15 del Reglament orgànic municipal de Sant Hilari Sacalm. 

En segon lloc, suggereix a l'Ajuntament que adopti les mesures que consideri adients per tal de presentar al Ple, sense demora, una proposta sobre el nombre de membres de la corporació i el règim de dedicació en cada cas (dedicació parcial o exclusiva o sense dedicació), i sobre les retribucions o indemnitzacions que corresponguin, segons el cas, a fi i efecte que aquest òrgan col·legiat es pugui pronunciar, com més aviat millor, sobre aquest assumpte en compliment de la normativa vigent. 

En aquest sentit, el Síndic recorda que el règim d'indemnitzacions per als càrrecs electes no permet fixar una quantia fixa i global per períodes de temps sinó que s'ha de determinar en funció de les activitats pròpies del càrrec, és a dir, de cadascun dels fets que generen el dret a indemnització, i que aquestes quanties s'han de pagar a posteriori i amb una justificació documental prèvia, segons les normes d'aplicació general en les administracions púbiques o, en el cas d'aquest ajuntament, d'acord amb el que determini el Ple municipal -article 15 del Reglament orgànic municipal.

I en tercer lloc, el Síndic insta l'Ajuntament a donar resposta, sense més demora, a les preguntes a què fa referència la persona interessada en l'escrit de queixa, en compliment de l'article 105.2 del Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril.

Tramitació

Data Administració Tràmit

16/02/2012 Ajuntament de Sant Hilari Sacalm Sol·licitud d'informació a l'Administració
19/04/2012 Ajuntament de Sant Hilari Sacalm Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
17/10/2012 Ajuntament de Sant Hilari Sacalm Segona reiteració / Obstaculització
31/10/2012 Ajuntament de Sant Hilari Sacalm Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
18/01/2013 Ajuntament de Sant Hilari Sacalm Resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
19/03/2013 Ajuntament de Sant Hilari Sacalm Reiteració a la resolució pendent d'acceptació per part de l'Administració
20/11/2013 Ajuntament de Sant Hilari Sacalm Segona reiteració / No col·laboració
10/12/2013 Ajuntament de Sant Hilari Sacalm Resposta a la resolució pendent d'acceptació
05/02/2014 Ajuntament de Sant Hilari Sacalm Irregularitat
06/02/2014 Ajuntament de Sant Hilari Sacalm Seguiment finalitzat

Expedients Relacionats

Q-01180/2012