Resolució
Q-07571/2013 Manca de resposta de l'Ajuntament de Sant Sadurní d'Anoia a una sol·licitud relativa a la convocatòria per a la provisió temporal de catorze llocs de treball d'auxiliar administratiu

Matèries
Administració pública i tributs
Administració pública i drets
Funció pública
Data d'inici 23/10/2013
Data de l'últim moviment 23/07/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Sant Sadurní d'Anoia Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de resposta de l'Ajuntament de Sant Sadurní d'Anoia a la sol·licitud que va presentar el 30 de setembre de 2013 relativa a la convocatòria del Patronat Municipal de Turisme per a la provisió temporal de catorze llocs de treball d'auxiliar administratiu per treballar als estands de venda de tiquets i informació del Cavatast. 

Exposa que va participar en el procés selectiu i que el tribunal va valorar els mèrits que al·legava en 0,75 punts quan, però considera que li corresponia una puntuació superior. Per aquest motiu va sol·licitar la revisió de la seva puntuació per escrit el 30 de setembre de 2013.

Contingut

L'Ajuntament de Sant Sadurní d'Anoia ha admès que l'escrit del promotor no va ser contestat de forma expressa, i informa que en aquest cas es va considerar que la publicació en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament de l'acta de les dues sessions era suficient per donar resposta a les seves al·legacions.

També assenyala que el promotor podia haver interposat un recurs davant la jurisdicció contenciosa i que en cap cas no se li ha lesionat cap dret, ja que el procés selectiu va respectar els principis de publicitat, transparència, agilitat i adequació.

En vista d'aquesta informació, el Síndic recorda l'obligació de donar resposta a les sol·licituds que els ciutadans i ciutadanes adrecen a l'Administració forma part del dret a una bona administració, reconegut a l'article 30 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya i regulat a l'article 22 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, que inclou el dret a obtenir una resolució expressa i que sigui notificada dins del termini legalment establert. A més, d'acord amb el Codi de bones pràctiques administratives impulsat pel Síndic, l'Administració té l'obligació de donar resposta escrita a les qüestions que les persones li plantegin també per escrit tant en el marc d'un procediment administratiu com quan formulin suggeriments, propostes, queixes o demandes d'informació.

D'altra banda, el Síndic també recorda que motivar una decisió administrativa és bàsic, ja que, en aquest cas, significa atendre l'obligació d'explicar els criteris de valoració seguits pel tribunal a l'hora de determinar quins han estat els ?altres mèrits? valorables o què es considera com a ?titulacions acreditades i homologades en idiomes estrangers?, a banda de fixar la puntuació concreta assolida de forma desglossada.

En definitiva, el fet de gaudir de discrecionalitat en la valoració dels mèrits, no eximeix el tribunal de respectar la interdicció de l'arbitrarietat, la qual cosa s'aconsegueix motivant les seves decisions. El desglossament o coneixement de la valoració de cadascun dels mèrits és el que ha de permetre als aspirants conèixer el resultat, formular reclamacions davant del tribunal pels errors o omissions detectades en la valoració dels mèrits i, si escau, interposar un recurs administratiu contra la decisió del tribunal.

Per tot això, el Síndic recomana a l'Ajuntament, d'una banda, que atengui l'escrit del promotor  i doni resposta expressa a la seva sol·licitud de revisió i justificació de la puntuació dels mèrits atorgada; i de l'altra, que, en futures convocatòries, la puntuació dels mèrits dels aspirants es faci de forma desglossada i es consignin a l'acta els criteris de valoració dels mèrits efectuats pel tribunal, i que les bases fixin un termini per formular reclamacions per a la revisió dels exàmens i/o valoració dels mèrits i, al mateix temps, concretin el règim d'impugnacions i determinin el recurs que es pot interposar contra la decisió del tribunal qualificador.

Tramitació

Data Administració Tràmit

20/12/2013 Ajuntament de Sant Sadurní d'Anoia Sol·licitud d'informació a l'Administració
10/03/2014 Ajuntament de Sant Sadurní d'Anoia Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
11/04/2014 Ajuntament de Sant Sadurní d'Anoia Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
26/06/2014 Ajuntament de Sant Sadurní d'Anoia Resolució pendent d'acceptació
26/08/2014 Ajuntament de Sant Sadurní d'Anoia Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
06/11/2014 Ajuntament de Sant Sadurní d'Anoia Segona reiteració / No col·laboració
19/11/2014 Ajuntament de Sant Sadurní d'Anoia Resposta a la resolució pendent d'acceptació
28/11/2014 Ajuntament de Sant Sadurní d'Anoia Resolució pendent d'acceptació
13/01/2015 Ajuntament de Sant Sadurní d'Anoia Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
22/01/2015 Ajuntament de Sant Sadurní d'Anoia Resposta a la resolució pendent d'acceptació
06/03/2015 Ajuntament de Sant Sadurní d'Anoia Resolució pendent d'acceptació
21/04/2015 Ajuntament de Sant Sadurní d'Anoia Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
16/06/2015 Ajuntament de Sant Sadurní d'Anoia Resposta a la resolució pendent d'acceptació
23/07/2015 Ajuntament de Sant Sadurní d'Anoia Irregularitat
23/07/2015 Ajuntament de Sant Sadurní d'Anoia Seguiment finalitzat