La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de resposta de l'Ajuntament de Barcelona a dos escrits que va presentar els mesos d'agost i novembre de 2012 per via telemàtica i en els quals sol·licitava informació sobre els motius pels quals, durant l'any 2012, s'havien arrencat les flors del parterre del Túnel de la Rovira en dues ocasions.
La persona interessada exposa que, si bé va rebre una resposta de l'Ajuntament, no se li contestava aquesta qüestió en concret.
El Síndic recorda que l'article 53 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, estableix que les administracions estan obligades a dictar una resolució expressa en tots els procediments i a notificar-la siguin els que siguin la forma i el mitjà d'iniciació.
L'obligació de donar resposta a les sol·licituds que els ciutadans i les ciutadanes adrecen a l'Administració forma part del dret a una bona administració, reconegut a l'article 30 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya i regulat a l'article 22 de la Llei 26/2010, que inclou el dret a obtenir una resolució expressa i que sigui notificada dins del termini legalment establert
Així mateix, l'article 42 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, estableix que el termini màxim per notificar la resolució expressa és de tres mesos comptadors des de la data en què la sol·licitud ha tingut entrada al registre de l'òrgan competent per tramitar-la.
És per això que el Síndic demana a l'Ajuntament de Barcelona que doni resposta, com més aviat millor, a la qüestió que li plantejava la promotora de la queixa, atès que s'han superat els terminis legalment establerts.