El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de resolució de l'Institut Català de la Salut envers una reclamació de responsabilitat patrimonial en què reclamava la devolució de les despeses d'una intervenció quirúrgica en una clínica privada.
En aquesta reclamació de responsabilitat patrimonial es denunciava una possible mala praxis mèdica per part de l'Hospital Germans Trias i Pujol.
Tenint en compte que ha transcorregut un any i mig des de la presentació de la reclamació de la persona interessada, el Síndic assenyala que un termini tan perllongat de tramitació és difícilment compatible amb el dret a obtenir una resolució expressa en un termini raonable, com a manifestació del dret a una bona administració, en els termes establerts a l'article 22.1, lletra d) de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
En aquest sentit, el Síndic reitera al Departament de Salut la necessitat d'avançar, tot i les dificultats associades a un entorn de restricció de recursos públics, en l'adopció de mesures que permetin reduir, amb caràcter general, el termini emprat en la tramitació d'aquest tipus de reclamacions.