Resolució
Q-07725/2012 Manca d'actuació de l'Ajuntament de Tàrrega davant l'existència de dos edificis en mal estat

Matèries
Polítiques territorials
Urbanisme i habitatge
Disciplina urbanística i inspecció
Data d'inici 28/11/2012
Data de l'últim moviment 29/09/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Tàrrega Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La persona interessada es queixa de la manca d'actuació de l'Ajuntament de Tàrrega davant l'existència de dos edificis en mal estat.

Contingut

Del contingut de l'informe de l'Administració, se'n desprèn la dificultat dels serveis tècnics per supervisar la correcta conservació dels edificis situats als nuclis agregats al municipi. No obstant això, en el cas plantejat per la persona interessada, es constata que l'Ajuntament ha actuat i també l'ha informat del tràmit que ha donat a les seves denúncies.

L'ordre de conservació adreçada als propietaris de les cases en qüestió només fa referència a les mesures necessàries per impedir-hi l'accés. A aquest respecte, el Síndic recorda a l'Ajuntament que les persones propietàries de terrenys, construccions i instal·lacions han de complir els deures d'ús, conservació i rehabilitació establerts per la Llei d'urbanisme (article 197.1 del Text refós de la Llei d'urbanisme). D'acord amb el que relata la persona interessada, aquestes cases no compleixen les condicions d'ús, ni de conservació ni rehabilitació.

Consegüentment, el Síndic recorda a l'Ajuntament que, d'acord amb el que disposa l'article 197.3 del Text refós de la Llei d'urbanisme, els ajuntaments han d'ordenar l'execució de les obres necessàries per conservar les condicions esmentades, amb observança del principi de proporcionalitat administrativa i amb audiència prèvia de les persones interessades. Ara bé, l'ajuntament pot declarar en estat ruïnós una construcció i imposar als propietaris l'obligació o bé de rehabilitar-la o bé d'enderrocar-la, d'acord amb el seus propis interessos (article 98 del Text refós de la Llei d'urbanisme).

Per tot això, el Síndic suggereix a l'Ajuntament que valori l'estat d'aquestes construccions i que, en exercici de les competències regulades en els articles 97 i 98 del Text refós de la Llei d'urbanisme, ordeni les obres necessàries per mantenir-les en condicions d'ús, conservació i rehabilitació o bé en declari la ruïna i imposi als propietaris les obligacions que se'n derivin.

Tramitació

Data Administració Tràmit

18/12/2012 Ajuntament de Tàrrega Sol·licitud d'informació a l'Administració
04/02/2013 Ajuntament de Tàrrega Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
14/06/2013 Ajuntament de Tàrrega Segona reiteració / Obstaculització
04/07/2013 Ajuntament de Tàrrega Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
27/09/2013 Ajuntament de Tàrrega Resolució pendent d'acceptació
07/03/2014 Ajuntament de Tàrrega Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
21/03/2014 Ajuntament de Tàrrega Segona reiteració / No col·laboració
01/04/2014 Ajuntament de Tàrrega Resposta a la resolució pendent d'acceptació
22/04/2014 Ajuntament de Tàrrega Irregularitat
21/05/2015 Ajuntament de Tàrrega Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració
08/06/2015 Ajuntament de Tàrrega Resposta a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
22/06/2015 Ajuntament de Tàrrega Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració
06/08/2015 Ajuntament de Tàrrega Resposta a la sol·licitud de seguiment a l'Administració
29/09/2015 Ajuntament de Tàrrega Seguiment finalitzat