La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la suspensió de la seva prestació de renda mínima d'inserció (en endavant RMI).
Exposa que el mes d'octubre de 2011 va deixar de cobrar-la sense rebre cap avís ni comunicació, i no està conforme amb aquesta suspensió perquè no rep cap altre ingrés i té dos menors d'edat a càrrec.
Per aquest motiu, en data 20 d'octubre de 2011 va presentar una queixa en el Departament d'Empresa i Ocupació, a la qual no ha rebut cap resposta.
En l'informe de la Direcció General d'Economia Social i Cooperativa i Treball Autònom sobre aquest assumpte s'indica que el recurs d'alçada que va presentar la persona interessada en data 20 de desembre de 2011 contra la resolució de suspensió de la prestació econòmica de l'RMI de data 20 de setembre de 2011 es troba encara pendent de resolució.
En vista d'aquesta informació, el Síndic dóna per closes les actuacions iniciades en aquest assumpte. No obstant això, d'acord amb la normativa reguladora del procediment administratiu, recorda al Departament d'Empresa i Ocupació que el termini màxim per resoldre els recursos d'alçada és de tres mesos, temps que s'ha superat amb escreix en aquest cas.
Cal, per tant, que el Departament adopti les mesures oportunes per corregir aquesta situació i perquè es resolgui el recurs d'alçada que va interposar la persona interessada com més aviat millor. El Síndic insisteix en la necessitat de tenir en compte molt especialment la naturalesa d'aquesta prestació, i les greus conseqüències que es poden produir quan les persones es veuen mancades d'aquest recurs. El retard en la percepció de la prestació suposa un perjudici greu, ja que pot donar lloc o agreujar situacions extremadament crítiques que comporten un risc d'exclusió elevat.