Resolució
Q-07761/2012 Disconformitat amb la suspensió del servei d'atenció domiciliària de l'Ajuntament de Vilassar de Mar

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Persones amb discapacitat
Data d'inici 30/11/2012
Data de l'últim moviment 31/01/2014
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Vilassar de Mar Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Plantejament

La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb el servei d'atenció domiciliària de l'Ajuntament de Vilassar de Mar.

Exposa que tenia concedit un servei d'ajut a domicili però que no n'estava satisfeta perquè la professional que l'atenia no respectava els horaris ni tenia en compte les seves necessitats específiques com a conseqüència del problema de salut que pateix. 

Es queixa també perquè després de comunicar la seva reclamació a l'Ajuntament, aquest servei es va suspendre i no l'ha tornat a rebre, malgrat que la seva situació ho requereix.

Contingut

Segons l'informe de l'Ajuntament de Vilassar de Mar, el servei d'ajuda a domicili es va concedir en un moment en què la promotora presentava un estat de salut que li impedia dur a terme les activitats de la vida diària. S'indicava també que, atesa la malaltia que pateix, es van establir uns acords específics sobre l'ús de determinats productes d'higiene per part de la treballadora familiar, però que no era possible assumir algunes de les demandes que plantejava la promotora. Finalment, l'informe exposa la possibilitat de reprendre el servei acordat inicialment en cas que la situació actual de la promotora ho faci necessari.

Sens perjudici de la valoració oportuna d'aquestes circumstàncies per part dels professionals competents, cal dir que de les manifestacions de la promotora es desprèn que la seva situació actual fa aconsellable la prestació d'aquest servei, i per tant seria convenient una nova intervenció a fi de valorar la possibilitat de prestar-li suport a domicili.

De conformitat amb això, el Síndic suggereix a l'Ajuntament que prengui les mesures oportunes perquè els serveis socials es posin en contacte amb la promotora, facin una avaluació de la seva situació i les seves necessitats actuals i es valori la possibilitat de restablir el servei d'atenció domiciliària.

Tramitació

Data Administració Tràmit

04/02/2013 Ajuntament de Vilassar de Mar Sol·licitud d'informació a l'Administració
26/03/2013 Ajuntament de Vilassar de Mar Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
19/04/2013 Ajuntament de Vilassar de Mar Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
03/05/2013 Ajuntament de Vilassar de Mar Resolució pendent d'acceptació
02/07/2013 Ajuntament de Vilassar de Mar Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
19/12/2013 Ajuntament de Vilassar de Mar Resposta a la resolució pendent d'acceptació
20/01/2014 Ajuntament de Vilassar de Mar Irregularitat
31/01/2014 Ajuntament de Vilassar de Mar Seguiment finalitzat