Resolució
Q-07771/2013 Disconformitat amb la retirada d'una bicicleta per part de l'Ajuntament de Barcelona

Matèries
Administració pública i tributs
Administració pública i drets
Procediment administratiu
Data d'inici 04/11/2013
Data de l'últim moviment 23/09/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Barcelona Pendent d'acceptació per l'administració

Plantejament

La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb el fet que l'Ajuntament de Barcelona retirés la bicicleta que havia aparcat a l'aparcament de bicicletes de la plaça Jaume Sabartés el dia 28 d'octubre de 2013. 

Explica que no hi havia cap avís de retirada de les bicicletes, motiu pel qual va presentar dues instàncies a l'Ajuntament. També va fer gestions amb la Guàrdia Urbana i amb el Dipòsit de Vehicles, sense que cap d'aquests organismes li pogués facilitar informació sobre la localització de la bicicleta.

Finalment, aproximadament un mes més tard, ha recuperat la bicicleta gràcies a les gestions que va fer amb l'Oficina de la Bicicleta. Tot i això, es queixa de la manca de resposta als seus escrits i, del fet que no s'hagués fet cap advertiment previ que anunciés la supressió del pàrquing, ni cap avís posterior que informés d'on es dipositarien les bicicletes retirades.

Contingut

D'una banda, el Síndic ha hagut de fer nombroses gestions, fins ara infructuoses, perquè la persona interessada rebés resposta a les instàncies que ha adreçat a l'Ajuntament de Barcelona. Per tant, es recorda que l'obligació de donar resposta a les sol·licituds que els ciutadans i ciutadanes adrecen a l'Administració forma part del dret a una bona administració, reconegut a l'article 30 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya i regulat a l'article 22 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, que inclou el dret a obtenir una resolució expressa i que sigui notificada dins del termini legalment establert. 

D'altra banda, s'ha detectat que l'afer objecte de la queixa s'ha anat derivant a diferents òrgans o serveis municipals, i en cap moment s'ha traslladat a l'Oficina de la Bicicleta, tot i que és l'organisme que va saber donar les indicacions a la persona interessada perquè pogués recuperar la bicicleta. Per tant, de tot aquest procés es desprèn una descoordinació entre els diferents departaments de l'Ajuntament, que s'han adreçat els uns als altres i han generat una situació de desempara a la ciutadana, que no ha rebut cap resposta de l'Administració a la qual es va adreçar per escrit.

Per tot això, el Síndic suggereix a l'Ajuntament de Barcelona que revisi els tràmits efectuats en el marc d'aquest expedient, que elabori un informe explicatiu del que ha succeït i que el traslladi a la promotora de la queixa.

Tramitació

Data Administració Tràmit

24/12/2013 Àrea de Presidència, Règim Interior, Seguretat i Mobilitat Sol·licitud d'informació a l'Administració
11/02/2014 Àrea de Presidència, Règim Interior, Seguretat i Mobilitat Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
10/04/2014 Ajuntament de Barcelona Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
25/04/2014 Regidoria de Mobilitat Sol·licitud d'informació a l'Administració
08/05/2014 Regidoria de Mobilitat Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
02/09/2014 Ajuntament de Barcelona Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
21/11/2014 Ajuntament de Barcelona Resolució pendent d'acceptació
23/09/2015 Ajuntament de Barcelona Reiteració a la resolució pendent d'acceptació