El promotor de la queixa exposa que en data 29 de maig de 2015 va presentar una instància a l'Ajuntament de Sant Hipòlit de Voltregà, en la qual demanava accés a informació, concretament, a les factures de compra d'esprais.
El dia 26 de juny de 2015, l'Ajuntament va donar resposta al seu escrit, i li va demanar que acredités la seva condició de persona interessada. Posteriorment, el promotor ha reiterat la seva sol·licitud però no ha rebut cap resposta.
L'Ajuntament ha informat que el promotor de la queixa va demanar l'accés a aquesta informació per aportar-la a un procediment judicial que posteriorment es va arxivar, i que entenia que eren aplicables els límits establerts a l'article 21 de la Llei 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.
Tot i això, pel que fa exclusivament a l'exercici del dret d'accés, el Síndic recorda que aquest dret, en la configuració legal que en fa la Llei 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, requereix resposta expressa en el termini d'un mes, i el sentit general del silenci és positiu. D'altra banda, aquesta resposta expressa, si és desestimatòria, ha d'especificar el límit concret i la seva aplicació ponderada al cas singular.
Per tant, en aquest cas cal donar resposta expressa a la sol·licitud d'accés del promotor de la queixa i, en cas que es consideri aplicable algun dels límits establerts a l'article 21 de la Llei 19/2014, cal concretar de quin límit es tracta i motivar la denegació amb l'aplicació del límit al cas concret, d'acord amb els criteris de ponderació i els termes establerts als article 20 i 22 d'aquesta llei.