Resolució
Q-07872/2014 Manca d'actuació de l'Ajuntament de Palafolls davant diversos problemes que pateix una urbanització del municipi

Matèries
Polítiques territorials
Urbanisme i habitatge
Planejament i execució urbanística
Data d'inici 08/10/2014
Data de l'últim moviment 06/11/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Palafolls Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució

Contingut

El promotor de la queixa ha sol·licitat repetidament l'actuació de l'Ajuntament perquè netegés una parcel·la que està plena de brutícia, rosegadors i matolls, amb el consegüent risc de salubritat i d'incendis que això comporta. També ha presentat diverses instàncies en què denuncia que hi ha algunes cases de la urbanització que no estan connectades a la xarxa de clavegueram i aboquen les aigües residuals al bosc, i d'altres en què fa referència al mal estat del paviment, als forats de grans dimensions que hi ha i als desperfectes que aquests forats provoquen als vehicles

En relació amb la denúncia relativa a l'existència d'habitatges que no estan connectats a la xarxa general de clavegueram, l'Ajuntament ha informat que l'empresa concessionària del servei està efectuant un seguiment de totes les parcel·les amb construcció i que no disposen de connexió al clavegueram. En aquest sentit, el Síndic posa de manifest que el Reglament dels serveis públics de sanejament determina l'obligació dels usuaris de connectar-se al sistema públic de sanejament, amb subjecció a les previsions de les reglamentacions que dicti l'ens gestor i, en tot cas, a les prohibicions establertes en l'annex I del Reglament. Per tant, suggereix a l'Ajuntament que dicti les ordres d'execució oportunes perquè les finques es connectin adequadament a la xarxa general de clavegueram.

En relació a la manca de resposta de l'Ajuntament a les instàncies presentades pel promotor, el Síndic recorda que l'article 53 de la Llei 26/2010, del 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, estableix que les administracions estan obligades a dictar una resolució expressa en tots els procediments i a notificar-la siguin els que siguin la forma i el mitjà d'iniciació. En aquest sentit, l'obligació de donar resposta a les sol·licituds que els ciutadans i ciutadanes adrecen a l'administració forma part del dret a una bona administració, reconegut a l'article 30 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya i regulat a l'article 22 de la Llei 26/2010, que inclou el dret a obtenir una resolució expressa i que sigui notificada dins del termini legalment establert. Així mateix, l'article 42 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, estableix que el termini màxim per notificar la resolució expressa és de tres mesos comptadors des de la data en què la sol·licitud ha tingut entrada al registre de l'òrgan competent per tramitar-la.

D'acord amb això, el Síndic suggereix a l'Ajuntament que doni resposta expressa a les instàncies presentades pel promotor.

Tramitació

Data Administració Tràmit

18/11/2014 Ajuntament de Palafolls Sol·licitud d'informació a l'Administració
05/01/2015 Ajuntament de Palafolls Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
17/04/2015 Ajuntament de Palafolls Segona reiteració / Obstaculització
04/05/2015 Ajuntament de Palafolls Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
27/05/2015 Ajuntament de Palafolls Resolució pendent d'acceptació
29/06/2015 Ajuntament de Palafolls Resposta a la resolució pendent d'acceptació
23/07/2015 Ajuntament de Palafolls Resolució pendent d'acceptació
07/09/2015 Ajuntament de Palafolls Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
16/10/2015 Ajuntament de Palafolls Resposta a la resolució pendent d'acceptació
05/11/2015 Ajuntament de Palafolls Irregularitat
06/11/2015 Ajuntament de Palafolls Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració