La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb Transports Metropolitans de Barcelona (en endavant TMB) per la imposició d'una percepció mínima a la seva filla i la manca de devolució de la targeta de transport.
Exposa que el 27 de setembre de 2012 la seva filla viatjava en un autobús de TMB i en un control de bitllets li van demanar la targeta i el carnet d'identitat, però només portava la targeta, una T-Mes d'una zona de família nombrosa, ja que havia donat el DNI a la seva mare per fer unes gestions.
L'interventor li va lliurar la butlleta de percepció mínima perquè no va presentar el document d'identificació amb el títol de transport, i es va quedar la targeta després d'informar-la que podia recollir-la a les oficines d'atenció a l'usuari de TMB a la plaça Universitat.
Tot i això, la promotora explica que no els van retornar la targeta, motiu pel qual van reclamar-ne per escrit la devolució i també l'anul·lació de la percepció mínima, ja que considerava que un cop acreditat que la seva filla era la titular de la targeta i que disposava del carnet de família nombrosa, no li corresponia pagar aquesta sanció. Tot i això, les seves al·legacions van ser desestimades perquè l'ús incorrecte de les targetes T-Mes i T-Trimestre en comporta la retirada i l'abonament de la percepció mínima corresponent.
D'acord amb la normativa aplicable, el Síndic no aprecia irregularitat en la tramitació del procediment tramitat perquè la persona interessada aboni la percepció mínima.
Ara bé, la promotora manifestava que no els van retornar la targeta de transport, que caducava el 12 d'octubre de 2012, i que va haver-ne d'adquirir una nova.
En el document tramès per TMB s'indica que es va donar resposta a la promotor de la queixa el 17 d'octubre de 2012 i que se li va acceptar l'al·legació presentada, però que la promotora no es va tornar a posar en contacte amb TMB per reclamar la devolució de la targeta ni l'ampliació del termini per al període en què no va poder disposar-ne, la qual cosa indueix a pensar que si ho hagués fet, TMB li hauria retornat el títol de transport o hauria ampliat el termini.
Ara bé, en la carta de 3 d'octubre de 2012 que la promotora va adreçar a TMB queda constància que aquesta petició ja s'havia formulat, i no consta que en l'escrit de resposta que se li va trametre en data 17 d'octubre de 2012 se li indiqués que s'havia de posar en contacte amb TMB per a la devolució de la targeta T-Mes o per a l'ampliació del termini pel període que no va poder fer-ne ús.
Ateses aquestes circumstàncies, el Síndic demana a TMB que es compensi la persona interessada amb un títol de transport de durada equivalent al temps de vigència de què no va poder disposar quan se li va retirar, o que se li ampliï el títol de què disposa en l'actualitat pel mateix període esmentat.