El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb l'actuació de l'Administració envers les seves sol·licituds d'informació.
Exposa que és propietari d'una finca afectada pel Pla especial de millora, protecció i reforma interior de la Vila de Gràcia, aprovat definitivament pel Consell Metropolità en sessió de data 27 de febrer de 1986, i manifesta la seva preocupació per les conseqüències que aquesta afectació pot tenir sobre la seva finca, ja que sembla que es preveu una amplada de vial de 20 metres i la finca on resideix s'hauria d'ajustar al vial. Aquest fet podria comportar l'enderroc de la finca.
Exposa que en relació amb aquesta qüestió, en data 23 de setembre de 2010 va plantejar al Districte de Gràcia de l'Ajuntament de Barcelona tot un seguit de qüestions en relació amb els seus dubtes i preocupacions. En data 27 d'octubre de 2010 va presentar un altre escrit en què sol·licitava aclariments a la resposta al primer escrit. Tot i això, no ha rebut cap resposta a aquest segon escrit.
El Síndic recorda a l'Ajuntament de Barcelona que l'article 42 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, estableix que l'Administració està obligada a dictar resolució expressa en tots els procediments i a notificar-la sigui quina sigui la seva forma d'iniciació, i que aquesta resolució s'ha d'ajustar a les determinacions contingudes en la Llei 30/1992. Entre aquestes determinacions, la resolució ha de ser motivada i ha de donar resposta a totes les qüestions que la persona interessada planteja en el seu escrit.
D'altra banda, i en relació amb les actuacions administratives d'informació i assistència als ciutadans, cal considerar que forma part de les pràctiques d'una bona administració donar una informació clara i entenedora a la persona usuària, tenint en compte que el nivell de coneixement de matèries tècniques i complexes, com ara l'urbanisme, per part d'un ciutadà corrent comporta que per tal que la informació donada li sigui útil cal adequar el lèxic i els conceptes per part del personal de l'Administració que faci entenedora la informació a la persona que la rep.
Dit això, el Síndic dóna per tancades les seves actuacions en aquest assumpte.