Q-07971/2012 | Disconformitat amb la demora per reparar l'ascensor d'un edifici de protecció oficial propietat de l'Agència de l'Habitatge de Catalunya |
|
|
|||||||||
|
||||||||||
|
La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la demora a reparar l'ascensor de l'edifici on viu en règim de lloguer de protecció oficial, a Manresa, i que és propietat de l'Agència de l'Habitatge de Catalunya. Exposa que es van quedar sense ascensor durant deu dies i que això els va causar molts greuges, ja que viu en un quart pis i la seva parella té una disminució física del 93% que l'obliga a desplaçar-se en cadira de rodes. Afirma que van trigar molt a solucionar la incidència i que va denunciat els fets el 16 de novembre de 2012, però encara no ha rebut resposta.
Segons indicar el Departament de Territori i Sostenibilitat, la incidència es va produir per unes inundacions al pàrquing que van afectar el fossar de l'ascensor, i el Departament en va tenir coneixement el 22 d'octubre de 2012, tot i que la promotora s'havia posat en contacte amb l'administrador de la finca el 16 d'octubre. Aquell mateix dia la promotora es va posar en contacte amb l'empresa de manteniment de l'ascensor i el tècnic li va dir que no podia fer res si no es treia l'aigua del fossar. Quan la promotora ho va sol·licitar a l'administrador de la finca, aquest li va dir que no podia contractar cap servei d'emergències perquè era divendres i ja no es podia posar en contacte amb l'Agència de l'Habitatge de Catalunya fins dilluns. Cal tenir present que si aquest mateix fet s'hagués produït en un altre edifici sense protecció oficial, l'administrador de finques hauria pogut avisar un servei d'urgències per buidar l'aigua del fossar i restablir el servei al més aviat possible. Així doncs, segons es desprèn dels fets exposats, l'Agència no disposa d'un protocol d'emergències amb el qual es pugui atendre situacions com la que planteja la promotora. Per tant, el Síndic suggereix al Departament que valori la possibilitat d'incorporar un protocol de reparacions d'emergència que inclogui, especialment, la reparació d'incidències en caps de setmana i festius per evitar que situacions com la que va patir la promotora es tornin a produir.
Data | Administració | Tràmit |
|
||
15/01/2013 | Agència de l'Habitatge de Catalunya | Sol·licitud d'informació a l'Administració |
12/02/2013 | Agència de l'Habitatge de Catalunya | Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració |
13/09/2013 | Departament de Territori i Sostenibilitat | Resolució pendent d'acceptació |
05/11/2013 | Departament de Territori i Sostenibilitat | Reiteració a la resolució pendent d'acceptació |
05/02/2014 | Departament de Territori i Sostenibilitat | Resposta a la resolució pendent d'acceptació |
17/03/2014 | Departament de Territori i Sostenibilitat | Reiteració a la resolució pendent d'acceptació |
22/04/2014 | Departament de Territori i Sostenibilitat | Resposta a la resolució pendent d'acceptació |
29/04/2014 | Departament de Territori i Sostenibilitat | No irregularitat |
29/04/2014 | Agència de l'Habitatge de Catalunya | No irregularitat |
30/04/2014 | Departament de Territori i Sostenibilitat | Sol·licitud d'informació seguiment a l'Administració |
04/11/2014 | Departament de Territori i Sostenibilitat | Reiteració a la sol·licitud de seguiment a l'Administració |
14/01/2016 | Departament de Governació, Administracions Públiques i Habitatge | Reiteració a la sol·licitud de seguiment a l'Administració |