De la informació de què es disposa es dedueix que el pare de la promotora va romandre en llista d'espera cinc mesos, malgrat que el caràcter de la derivació era preferent.
Tot i que amb la programació de la primera visita es va resoldre l'objecte concret de la queixa de la persona interessada, el Síndic recorda al Departament de Salut que la Carta de drets i deures dels ciutadans en relació amb la salut i l'atenció sanitària editada per aquest departament l'any 2002 recull que els serveis de salut i els dispositius assistencials s'han d'organitzar de la manera més eficient possible per tal que el pacient pugui ser atès com més aviat millor i d'acord amb criteris d'equitat, adequació i disponibilitat de recursos, tipus de patologia, prioritat d'urgència i temps d'espera raonable prèviament establert i amb què es garanteixi la continuïtat assistencial.
Per tant, el Síndic insisteix que cal seguir esmerçant esforços per introduir les mesures organitzatives i assistencials necessàries que permetin l'accés als especialistes dins d'un termini raonable, a fi de garantir el dret a l'assistència sanitària de què gaudeixen els ciutadans.