El consistori assenyala que finalment es va reconsiderar la proposta inicial d'amortització de llocs de treball i es manté la mateixa plantilla, per la qual cosa no han variat les parelles educatives.
Pel que fa a l'increment de preus en les quotes, la proposta d'augment dels preus públics per al curs 2012-2013 es justifica per la disminució de finançament de les escoles bressol per part de la Generalitat, i que s'ha pres la decisió d'incrementar un 10% en les tarifes per anar acostant els ingressos al dèficit del servei.
El Síndic no observa indicis d'irregularitat en l'increment de preu de les tarifes, tenint en compte que els ensenyaments d'educació infantil de primer cicle no tenen reconeguda la gratuïtat en el nostre ordenament.
Amb tot, el marc normatiu vigent reconeix el dret a l'educació en igualtat d'oportunitats, i també estableix que l'educació infantil té entre els seus objectius prevenir i compensar desigualtats d'origen social, econòmic o cultural (Llei 12/2009, del 10 de juliol, d'educació, art. 59).
Així doncs, el Síndic suggereix al consistori:
(1) Que, en cas que no s'hagi fet, s'estudiïn fórmules per introduir polítiques d'accessibilitat econòmica a la llar d'infants municipal, a fi de garantir el dret a l'educació en igualtat d'oportunitats dels infants socialment desfavorits.
(2) Que, en el futur qualsevol modificació de la quota de la llar d'infants, s'estableixi amb prou antelació perquè pugui ser coneguda per les famílies durant el procés de preinscripció.