Resolució
Q-08044/2012 Disconformitat amb l'aplicació del tram ordinari de la quota d'escolarització a l'escola bressol municipal de Premià de Mar per al curs 2012-2013

Matèries
Polítiques socials
Educació i recerca
Beques i ajuts
Data d'inici 14/12/2012
Data de l'últim moviment 24/11/2014
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Ajuntament de Premià de Mar Pendent d'acceptació per l'administració

Plantejament

El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb l'aplicació del tram ordinari de la quota d'escolarització a l'escola bressol municipal del seu fill per al curs 2012-2013. 

Addueix que el 5 de desembre de 2012 va presentar un escrit de reclamació a l'Ajuntament de Premià de Mar en què exposava l'objecte de la seva queixa, el qual no li ha estat respost.

Contingut

A la carta informativa del Departament d'Ensenyament de 20 de juliol de 2012 s'exposaven els nous trams de quota de l'escola bressol en funció de la situació econòmica familiar, que s'havia d'acreditar mitjançant la presentació de la documentació pertinent.

El promotor va presentar la documentació sol·licitada en el moment de la inscripció dels seus fills a P2. Posteriorment els van demanar un certificat de l'oficina d'atur per acreditar que no havien rebut ingressos per aquest concepte.

Respecte d'aquest punt, el promotor detalla el procediment que va haver de seguir, i especifica que anteriorment era possible presentar-se qualsevol dia a les oficines del servei d'ocupació i demanar un certificat. Des que es va transferir aquest servei al Servei Públic d'Ocupació Estatal (en endavant SEPE), això ja no és possible. Per obtenir un certificat s'ha de telefonar, i el promotor addueix que aquest número estava totalment saturat al setembre de 2012. A més, una vegada s'aconsegueix sol·licitar el certificat, aquest pot trigar setmanes a arribar per correu.

En veure que passaven setmanes i el certificat no arribava, el promotor va sol·licitar un certificat de vida laboral a la Tresoreria de la Seguretat Social, en el qual surten reflectits els períodes de cotització i percepció de subsidis d'atur.

Sense cap comunicació respecte del certificat de la Seguretat Social que havia presentat, el promotor va rebre un escrit en data 27 de setembre de 2012 en què se li comunicava que se'ls aplicaria la quota ordinària de 180 euros.

Finalment, el promotor va rebre per correu el certificat del SEPE, que va presentar al Departament d'Ensenyament. A partir d'aquest moment, se li va cobrar la quota reduïda, però no se li va fer el reintegrament de la diferència de la quota pagada en excés durant els mesos d'octubre i novembre.

Recentment, el promotor s'ha ha comunicat al Síndic que en data 3 d'abril de 2013 ha rebut una carta en què se li fa saber que els faran la devolució de la part corresponent al mes d'octubre.

Atès, doncs, que el retard en la presentació del certificat d'atur no és atribuïble al promotor de la queixa, el Síndic suggereix a l'Ajuntament de Premià de Mar  que faci front a la devolució efectiva de l'import corresponent a la quantitat que es va cobrar en excés al promotor durant els mesos d'octubre i novembre.

Tramitació

Data Administració Tràmit

08/03/2013 Ajuntament de Premià de Mar Sol·licitud d'informació a l'Administració
28/05/2013 Ajuntament de Premià de Mar Resolució pendent d'acceptació
05/08/2013 Ajuntament de Premià de Mar Resposta a la resolució pendent d'acceptació
06/08/2013 Ajuntament de Premià de Mar Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
18/09/2013 Ajuntament de Premià de Mar Altres formes de finalitzar
25/10/2013 Ajuntament de Premià de Mar Resolució pendent d'acceptació
10/12/2013 Ajuntament de Premià de Mar Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
21/05/2014 Ajuntament de Premià de Mar Resposta a la resolució pendent d'acceptació
10/06/2014 Ajuntament de Premià de Mar No irregularitat
07/10/2014 Ajuntament de Premià de Mar Resolució pendent d'acceptació
24/11/2014 Ajuntament de Premià de Mar Reiteració a la resolució pendent d'acceptació