La promotora de la queixa exposa que el seu fill és víctima d'assetjament escolar per part d'alguns companys de classe, per la qual cosa ha sol·licitat un canvi de centre al Consorci d'Educació de Barcelona, però no ha rebut resposta.
El Departament d'Ensenyament ha tramès un informe de la Inspecció educativa de Barcelona, el qual conclou que els conflictes entre iguals que podria haver viscut aquest alumne són ?topades fortuïtes entre alumnes?. El Síndic recorda que l'alumne és a casa des del dia 10 d'octubre de 2014, després d'haver estat visitat d'urgències a l'Hospital Sant Joan de Déu per un cop que va patir al cap arran d'una empenta d'un company, i considera que en aquest cas l'escola havia d'analitzar més de prop els signes del conflicte entre iguals i abordar la situació des del moment en què va aparèixer, sis dies després d'haver començat el curs escolar.
Per tot això, i a fi de prevenir situacions semblants en un futur en aquesta escola, el Síndic recorda al Departament que des dels centres educatius cal vetllar per una identificació ràpida del conflicte entre iguals, una major escolta dels pares i una major observació dels alumnes, a fi que els serveis educatius puguin intervenir com més aviat millor per tal de protegir i donar resposta als conflictes entre alumnes.
D'acord amb aquestes consideracions, el Síndic suggereix al Departament que treballi amb l'escola la seva posició i les seves actuacions davant de l'aparició de conflictes entre alumnes, i que revisi i supervisi el coneixement i l'aplicació per part d'aquesta escola dels criteris d'actuació i del circuit que segueix davant l'observació d'indicadors compatibles amb situacions d'assetjament entre iguals.
Posteriorment, el Departament ha informat que el centre va tenir una auditoria, arran de la qual es van dur a terme una sèrie d'actuacions que poden permetre afrontar les dificultats que presenta la composició del centre. Entre aquestes actuacions hi ha el tractament de la multiculturalitat i dels diferents comportaments dels alumnes en funció de les seves cultures d'origen.