El promotor de la queixa, en representació d'una associació de veïns de Pallejà, manifesta la seva disconformitat amb la manca de resposta de l'Ajuntament d'aquest municipi a l'escrit que va presentar en data 27 de novembre de 2012.
El Síndic recorda que l'article 53 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, estableix que les administracions estan obligades a dictar una resolució expressa en tots els procediments i a notificar-la siguin els que siguin la forma i el mitjà d'iniciació.
L'obligació de donar resposta a les sol·licituds que els ciutadans i ciutadanes adrecen a l'Administració forma part del dret a una bona administració, reconegut a l'article 30 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya, i regulat a l'article 22 de la Llei 26/2010, que inclou el dret a obtenir una resolució expressa i que sigui notificada dins del termini legalment establert.
Per tant, el Síndic demana a l'Ajuntament de Pallejà que agiliti al màxim la tramitació de la sol·licitud del promotor, ja que s'han superat amb escreix els terminis legalment establerts.