Resolució
Q-08105/2011 Disconformitat amb el procediment de reconeixement de la situació de dependència i del dret als serveis i a les prestacions vinculades d'un menor

Matèries
Polítiques socials
Serveis socials
Persones amb discapacitat
Data d'inici 27/12/2011
Data de l'últim moviment 30/03/2012
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Benestar Social i Família Actuació irregular de l'administració - S'accepta la resolució
Síndica Municipal de Greuges de Terrassa Estudi inicial de la queixa

Plantejament

La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb el procediment de reconeixement de la situació de dependència i del dret als serveis i a les prestacions vinculades del seu fill.

Exposa que en data 5 de juny de 2007 va sol·licitar el reconeixement de la situació de dependència del menor, que en data 6 de setembre de 2007 se li va reconèixer un grau III i nivell 2 de dependència i que en data 17 de juny de 2011 es va dictar resolució de revisió d'ofici de grau i nivell de dependència per provisionalitat de grau i se li va reconèixer un grau III i nivell 1 de dependència.

La promotora considera que el seu fill segueix patint el mateix grau i nivell  d'autisme i retard mental sever que abans i, com que no entenia el motiu del canvi de nivell, en data 14 de juliol de 2011 va presentar una reclamació prèvia a l'Institut Català d'Assistència i Serveis Socials (en endavant ICASS), però encara no ha rebut cap resposta.

Contingut

Els Serveis Territorials del Departament de Benestar Social i Família a Barcelona han informat que en data 21 de desembre de 2011 es va dictar resolució que desestimava la reclamació prèvia interposada per la promotora de la queixa i que confirma la resolució de revisió d'ofici de grau III i nivell 1 dictada el 17 de juny de 2011.

En vista d'aquesta resposta, el Síndic dóna per finalitzades les seves actuacions en aquest assumpte.

Tot i això, atès el temps transcorregut des que la promotora va interposar la reclamació prèvia (14 de juliol de 2011) fins que aquesta s'ha resolt (21 de desembre de 2011), el Síndic recorda al Departament de Benestar Social i Família el deure de l'Administració de resoldre les reclamacions prèvies en els terminis establerts i arbitrar les mesures necessàries per agilitzar la tramitació dels procediments relacionats amb l'aplicació de la Llei 39/2006, de 14 de desembre, de promoció de l'autonomia personal i atenció a les persones en situació de dependència.

Tramitació

Data Administració Tràmit

28/12/2011 Síndica Municipal de Greuges de Terrassa Acusament de recepció
04/01/2012 Serveis Territorials de Benestar Social i Família a Barcelona Sol·licitud d'informació a l'Administració
23/02/2012 Serveis Territorials de Benestar Social i Família a Barcelona Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
28/02/2012 Departament de Benestar Social i Família Resolució
30/03/2012 Departament de Benestar Social i Família Seguiment finalitzat