Els promotors de la queixa manifesten la seva disconformitat amb l'atenció educativa rebuda pel seu fill mentre era alumne del CEIP Ull del Vent, de la Bisbal del Penedès.
Exposen que al seu fill li han diagnosticat altes capacitats educatives; que l'escola va tenir coneixement d'aquest diagnòstic però no li va aplicar una adaptació curricular; que a conseqüència d'això va manifestar diversos problemes, com ara rebuig d'anar a l'escola, bloqueig i tricotil·lomania; que alguns docents no seguien cap criteri pedagògic a l'hora de triar continguts per als alumnes, i que per tots aquests motius van perdre la confiança en l'escola i van decidir canviar de centre.
Denuncien que tot i que la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació (LOE) estableix la conveniència d'una atenció educativa específica per als alumnes amb altes capacitats des del moment en què s'identifiquen, amb l'obligació de fer una adaptació curricular, i tot i que la Llei 12/2009, de 10 de juliol, d'educació de Catalunya (LEC) recull l'atenció a la diversitat també per als alumnes amb altes capacitats, el seu fill no la va rebre.
De l'estudi de l'extensa documentació tramesa pel Departament d'Ensenyament, no se'n desprèn que s'actués incorrectament ni es pot afirmar que aquest alumne no rebés l'atenció educativa adequada a les seves necessitats.
D'acord amb això, el Síndic dóna per finalitzades les seves actuacions en aquest assumpte.