El promotor de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de resolució d'una sol·licitud de renda mínima d'inserció.
Exposa que els professionals de serveis socials bàsics li van dir que la seva sol·licitud estava aprovada, però no ha rebut cap notificació ni tampoc ha començat a cobrar la prestació.
Si es té en compte la situació de màxima vulnerabilitat en què habitualment es troben les persones que sol·liciten la prestació de la renda mínima d'inserció, és evident que les conseqüències del retard en la resolució i en la percepció de la prestació poden ser greus.
Cal recordar també que la normativa que regula la renda mínima d'inserció disposa que en cap cas el termini de la presa de l'acord definitiu no pot superar els quatre mesos des de la presentació del projecte del pla individual d'inserció i reinserció a l'Administració de la Generalitat de Catalunya, i en aquest cas s'hauria superat de molt aquest termini sense que s'hagi emès cap resolució.
Per aquest motiu, el Síndic recorda el deure de les administracions públiques de resoldre expressament, i dins del termini establert, tots els procediments administratius, segons preveu la normativa de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. I, en conseqüència, suggereix al Departament d'Empresa i Ocupació que adopti les mesures necessàries perquè les sol·licituds de renda mínima d'inserció es resolguin dins del termini establert legalment, i, en aquest cas concret, que es resolgui sense més dilació i, si escau, es faci el pagament com més aviat millor.