El promotor de la queixa exposa que és titular d'un contracte de subministrament elèctric amb Endesa Energia XXI. El Departament d'Empresa i Ocupació va verificar el funcionament del comptador del punt de subministrament del promotor i va concloure que funcionava fora dels marges de referència. Endesa, però, no ha refacturat el període objecte de queixa ni ha retornat els diners satisfets pel promotor durant aquest període.
Endesa ha informat que en data 17 d'abril de 2012 es va verificar l'equip de mesura i en va resultat un funcionament correcte. En data 28 de juny de 2012 es va canviar el comptador per ordre de la Generalitat. També s'informa del resultat de la verificació oficial i del fet que, atès que el percentatge d'error de l'equip de mesura es troba en uns marges d'error que no afecten la facturació, es va decidir no refacturar.
El Síndic posa de manifest que la informació que aporta Endesa no coincideix amb la informació aportada pel promotor ni amb el resultat de la verificació efectuada per la Direcció General d'Energia, Mines i Seguretat Industrial de data 8 de novembre de 2012.
Per aquest motiu, el Síndic ha suggerit a Endesa que torni a facturar el període comprés entre el mes de gener 2012 i el dia 26 de juny de 2012, moment en què la distribuïdora va substituir el comptador.