La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de resposta completa a les reclamacions que ha presentat davant l'Hospital Sagrat Cor de Barcelona, en el qual el seu espòs va romandre ingressat del 23 al 27 de juliol d'enguany, abans de ser traslladat a l'Hospital Clínic de Barcelona, on va morir.
Concretament, la persona interessada es queixa que no se li ha facilitat tota la informació que va requerir a l'Hospital del Sagrat Cor mitjançant les reclamacions que va presentar, en què sol·licitava que se li facilités la identitat del metge que al voltant de les 23 de la nit del dia 26 de juliol va comunicar l'estat del pacient, després de la intervenció quirúrgica a què va ser sotmès.
Atès que el Departament de Salut va informar que s'havia lliurat a la promotora de la queixa els informes que havia sol·licitat, el Síndic va finalitzar les actuacions en aquest assumpte.
Tot i això, amb posterioritat la promotora s'ha adreçat de nou a aquesta institució per plantejar una qüestió addicional. Concretament, indica que en data 13 de novembre de 2014 va presentar un escrit al Servei Català de la Salut en què demanava informació sobre diverses qüestions relatives a l'organització i al funcionament de l'Hospital Sagrat Cor de Barcelona. Tot i això, manifesta que no ha rebut resposta a aquest escrit.
En aquest sentit, el Síndic recorda que el dret a una bona administració demana que les administracions donin resposta escrita a les qüestions que les persones plantegin també per escrit, tant en el marc d'un procediment administratiu com quan formulin suggeriments, propostes o queixes, tal com preveu el Codi de bones pràctiques administratives impulsat per aquesta institució. D'acord amb això, a fi de garantir els drets de la promotora, el Síndic suggereix al Departament de Salut que, al més aviat possible, doni resposta expressa a l'escrit que va presentar.