Resolució
Q-08201/2014 Manca de resposta completa a diverses reclamacions presentades davant l'Hospital Sagrat Cor de Barcelona

Matèries
Polítiques socials
Salut
Dret a l'historial mèdic i testament vital
Data d'inici 20/10/2014
Data de l'últim moviment 17/12/2015
Administracions afectades
Administració Últim moviment

Departament de Salut Pendent d'acceptació per l'administració

Contingut

La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de resposta completa a les reclamacions que ha presentat davant l'Hospital Sagrat Cor de Barcelona, en el qual el seu espòs va romandre ingressat del 23 al 27 de juliol d'enguany, abans de ser traslladat a l'Hospital Clínic de Barcelona, on va morir.

Concretament, la persona interessada es queixa que no se li ha facilitat tota la informació que va requerir a l'Hospital del Sagrat Cor mitjançant les reclamacions que va presentar, en què sol·licitava que se li facilités la identitat del metge que al voltant de les 23 de la nit del dia 26 de juliol va comunicar l'estat del pacient, després de la intervenció quirúrgica a què va ser sotmès.

Atès que el Departament de Salut va informar que s'havia lliurat a la promotora de la queixa els informes que havia sol·licitat, el Síndic va finalitzar les actuacions en aquest assumpte.

Tot i això, amb posterioritat la promotora s'ha adreçat de nou a aquesta institució per plantejar una qüestió addicional. Concretament, indica que en data 13 de novembre de 2014 va presentar un escrit al Servei Català de la Salut en què demanava informació sobre diverses qüestions relatives a l'organització i al funcionament de l'Hospital Sagrat Cor de Barcelona. Tot i això, manifesta que no ha rebut resposta a aquest escrit.

En aquest sentit, el Síndic recorda que el dret a una bona administració demana que les administracions donin resposta escrita a les qüestions que les persones plantegin també per escrit, tant en el marc d'un procediment administratiu com quan formulin suggeriments, propostes o queixes, tal com preveu el Codi de bones pràctiques administratives impulsat per aquesta institució. D'acord amb això, a fi de garantir els drets de la promotora, el Síndic suggereix al Departament de Salut que, al més aviat possible, doni resposta expressa a l'escrit que va presentar.

Tramitació

Data Administració Tràmit

11/11/2014 Servei Català de la Salut SCS Sol·licitud d'informació a l'Administració
31/12/2014 Servei Català de la Salut SCS Reiteració a la sol·licitud d'informació a l'Administració
20/02/2015 Departament de Salut Resposta a la sol·licitud d'informació a l'Administració
26/03/2015 Departament de Salut Altres formes de finalitzar
12/06/2015 Departament de Salut Resolució pendent d'acceptació
28/07/2015 Departament de Salut Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
25/08/2015 Departament de Salut Resposta a la resolució pendent d'acceptació
16/09/2015 Departament de Salut Resolució pendent d'acceptació
02/11/2015 Departament de Salut Reiteració a la resolució pendent d'acceptació
10/11/2015 Departament de Salut Resposta a la resolució pendent d'acceptació
17/12/2015 Departament de Salut Resolució pendent d'acceptació