La promotora de la queixa, professora en una escola de Vila-Seca, manifesta la seva disconformitat amb la manca de resposta al recurs que va presentar el 9 de juliol de 2013. En aquest recurs manifestava el seu desacord amb la resolució dels Serveis Territorials a Tarragona de 3 de juny de 2013 per la qual se li denegava una reducció de dues hores d'activitats complementàries setmanals de presència al centre per al personal funcionari docent que tingui entre cinquanta-cinc i cinquanta-vuit anys, atès que no és personal funcionari docent.
El Departament d'Ensenyament afirma que no li consta que s'hagi donat resposta a aquest escrit perquè no es tracta d'un recurs de reposició, ja que la persona interessada no ho va indicar i no va presentar cap al·legació ni fonament legal que contradigués els fets.
En vista d'aquesta informació, el Síndic fa les consideracions següents:
En primer lloc, el fet que la promotora no hagués qualificat de forma expressa el seu escrit com a recurs de reposició no incideix en els seus efectes, sempre que se'n dedueixi el caràcter, i de l'escrit se'n desprèn la voluntat de recórrer quan sol·licita expressament la revisió de la denegació. A més, l'article 110 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, disposa que la interposició del recurs ha d'expressar, entre d'altres, la identificació de la persona interessada, l'acte que recorre i la raó de la impugnació. La persona interessada exposa les raons per les quals sol·licita la revisió de la decisió dictada, desfavorable a la seva sol·licitud. Perquè el seu escrit tingui la consideració de recurs en cap cas és necessari que hi inclogui cap fonamentació legal.
I en segon lloc, l'article 53 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, estableix que les administracions estan obligades a dictar una resolució expressa en tots els procediments i a notificar-la sigui quina sigui la forma i el mitjà d'iniciació.
L'obligació de donar resposta a les sol·licituds que els ciutadans i les ciutadanes adrecen a l'Administració forma part del dret a una bona administració, reconegut a l'article 30 de l'Estatut d'autonomia de Catalunya i regulat a l'article 22 de la Llei 26/2010, que inclou el dret a obtenir una resolució expressa i que sigui notificada dins del termini legalment establert.
Per tot això, el Síndic recomana al Departament d'Ensenyament que resolgui expressament el recurs presentat per la promotora i que li'n notifiqui la resolució.