La promotora de la queixa manifesta la seva disconformitat amb la manca de flexibilitat horària del personal administratiu que treballa a les comissaries dels Mossos d'Esquadra.
Exposa que treballa a la secció administrativa de l'Àrea Bàsica Policial de Badalona i que quan va ocupar la plaça tenia un horari normal (N) de 37,5 hores, que consistia en una jornada de 8 a 14 hores de dilluns a divendres i de 2 hores 30 min la tarda de dimarts, durant el període d'hivern. A l'estiu, la jornada era de 35 hores, sense cap tarda.
Explica que es va demanar al personal administratiu de les comissaries que la tarda fos rotatòria, per tal de cobrir el servei durant les tardes, i que sense informar-los es va modificar el seu horari en la relació de llocs de treball, que va passar a ser especial (E).
La promotora de la queixa exposa que amb l'aprovació del Decret 56/2012, de 29 de maig, sobre jornada i horaris de treball del personal funcionari al servei de l'Administració de la Generalitat, han sortit perjudicats, perquè estan obligats a treballar una tarda i no tenen cap compensació, a diferència del personal funcionari amb horari normal, que pot sol·licitar la flexibilitat horària.
El 14 de desembre de 2012 va presentar una escrit al Departament d'Interior, en el qual demanava que se li apliqués la flexibilitat horària o una compensació, però encara no ha rebut resposta.
D'acord amb el contingut de l'informe redactat per la Direcció General de la Policia, en la qüestió de fons objecte de la queixa el Síndic no detecta l'existència d'una actuació administrativa irregular. Tot i això, pel que fa a la concreció horària d'acord amb el que estableix la normativa vigent, cal posar de manifest el següent:
En primer lloc, la Resolució d'1 d'octubre de 2012 per la qual s'estableixen els criteris de concreció horària per al personal d'administració adscrit a llocs de treball amb horari especial a la Direcció General de la Policia del Departament d'Interior, hauria d'estar, si més no, disponible a la web del Departament. Per tant, el Síndic demana al Departament d'Interior que doni les ordres oportunes per ordenar la publicitat d'aquesta resolució a la web del Departament.
I en segon lloc, no consta que el Departament hagi tramès cap comunicació a la persona interessada amb relació a la seva queixa. D'acord amb el Codi de bones pràctiques administratives impulsat pel Síndic, l'Administració ha de donar resposta escrita a les qüestions que les persones li plantegin també per escrit, tant en el marc d'un procediment administratiu com quan formulin suggeriments, propostes, demandes d'informació o queixes. Per tant, es demana al Departament d'Interior que en el termini més breu possible doni resposta a l'escrit que la persona interessada va presentar.
Pel que fa a la primera qüestió, el Departament posa de manifest que la concreció horària s'ha penjat des de finals de 2012 a la intranet del Departament per motius d'eficàcia i d'idoneïtat d'aquest canal, ja que és l'eina corporativa, a la qual es pot accedir des del portal corporatiu ATRI i des de la qual es vehicula tota la informació professional per als empleats públics. El Departament considera que la web, en canvi, és un canal per donar publicitat a informacions que afecten la ciutadania en general, més que no pas els empleats.
Pel que fa a la segona recomanació, el Departament ha informat que en data 22 d'abril de 2014 es va donar resposta a l'escrit de la promotora.
En conseqüència, el Síndic posa fi a la seva intervenció amb relació a aquest assumpte.